بهترین دانشگاه های کلمبیا برای تحصیل

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، بهترین دانشگاه های کلمبیا

برای مهاجرت به کلمبیا راه های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش ها، مهاجرت تحصیلی به کلمبیا و یا اخذ بورسیه رایگان بهترین دانشگاه های کلمبیا است. مهاجرت تحصیلی روش خوبی برای تغییر زندگی و اقامت در کشوری دیگر است. در این میان، فرد متقاضی برای تحصیل در کلمبیا می بایست توانایی پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل خود را داشته باشد مگر اینکه از طرف یکی از دانشگاه ها، بورسیه گردد. یادآور می شویم که دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه های این کشور، کار آسانی نیست و احتیاج به داشتن شرایط ویژه و نمرات و مدارک علمی مورد تایید دانشگاه دارد. بیشتر بهترین دانشگاه های کلمبیا امکانات اقامتی و رفاهی ویژه ای را برای دانشجویان فراهم می نماید. همین موضوع باعث شده تا هزینه های تحصیل و زندگی در کلمبیا پایین آمده و شرایط مناسبی برای دانشجو شدن در کلمبیا به وجود آید. در مجله گردشگری خبرنگاران لیستی از بهترین دانشگاه های کلمبیا آمده کرده ایم تا به راحتی بتوانید با نام، امکانات و خصوصیات ویژه تحصیل در این کشور آشنا شوید. از نکته هایی که برای تحصیل در این کشور باید مد نظر دانشگاه باشید، زبان لاتین است. البته در مقاطع بالای تحصیلی و در دانشگاه های برتر آن، واحدهای درسی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

بهترین دانشگاه های کلمبیا برای تحصیل

دانشگاه ملی کلمبیا | National University of Colombia

رتبه اول را در میان بهترین دانشگاه های کلمبیا داشته و در دنیا توانسته صندلی 403 را از آن خود نماید. دانشگاه ملی کلمبیا در سال 1867 به عنوان دانشگاهی دولتی در شهر بوگوتا (Bogota) تاسیس شد. این دانشگاه همچنین شعبه های مختلفی در شهرهایی مانند مدلین (Medellín)، مانیزالس (Manizales)، پالمیرا (Almira)، آراکا (Arauca)، لتیسیا (Leticia) و سن آندره ایزلس (San Andrés Islas) دارد. نماد رنگی این دانشگاه، سبز، آبی، قرمز، زرد و قهوه ای است. تعداد بیش از 45 هزار دانشجو در رشته های مختلف دانشگاهی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

رشته هایی مانند هند و علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت بازرگانی، زبان و فرهنگ، پزشکی و علوم پزشکی، مهندسی و علم و تکنولوژی در دانشگاه ملی کلمبیا تدریس می شوند. برای دانشجویان امکانات ویژه ای مانند کتابخانه، خوابگاه، امکانات ورزشی و یاری های اقتصادی مانند وام های دانشجویی و بسیاری دیگر دارد. دانشجویان بین المللی در این دانشگاه پذیرش می شوند. همچنین آموزش از راه دور و به صورت مجازی نیز برگزار می کند.

  • آدرس: Carrera 45 No. 26-85, Bogotá (population range: over 5,000,000), Bogota, Colombia

دانشگاه جاوریانا مقدس | Pontifical Javeriana University

دانشگاهی در منطقه شهری متروپولیس بوگوتا بوده که در سال 1623 تاسیس شده است. در طی این سال ها این دانشگاه، با رشد عالی و پذیرش دانشجویان بسیاری توانسته در میان بهترین دانشگاه های کلمبیا رتبه دوم را از آن خود نماید. همچنین در میان دانشگاه های دنیا صندلی 1209 را از آن خود کرده است. دانشگاه جاوریانا مقدس، دانشگاهی نیمه خصوصی بوده که دانشکده و موسسه آموزشی دیگری در شهر کالی (Cali) دارد. در مجموع بین 25 هزار تا 30 هزار دانشجو در اینجا مشغول به تحصیل هستند و می توانند تا مدارج بالای تحصیلی (لیسانس، فوق لیسانس و دکتری) ادامه تحصیل دهند.

تمام رشته های دانشگاهی مانند پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، مهندسی، شیمی، داروسازی، ریاضیات، فیزیک، زمین شناسی، زیست شناسی، روانشناسی، علوم اجتماعی، هنر (موسیقی، هنرهای زیبا)، زبان، فلسفه و قانون و دیگر رشته ها در دانشگاه جاوریانا مقدس ارائه می گردد. تنها رشته های زبان و فرهنگ در این دانشگاه در مقطع دکتری ارائه نمی شوند. این دانشگاه خصوصی، هیچ گونه خوابگاهی ندارد. با این وجود، وام دانشجویی، پذیرش دانشجویان بین المللی، آموزش مجازی و از راه دور، کتابخانه و امکانات ورزشی را فراهم کرده است.

  • آدرس: Carrera 7 No. 40-62, Bogotá (population range: over 5,000,000), 11001000 Bogota, Colombia

دانشگاه آنتیکویا | University of Antioquia

دانشگاهی در شهر مدلین (Medellín) بوده که توانسته صندلی سوم را در میان بهترین دانشگاه های کلمبیا دریافت کند. در دنیا نیز، صندلی 1275 را از آن خود کرده است. در سال 1803 تاسیس شده است. رنگ های نمادین این دانشگاه، رنگ های سبز و سفید هستند. همچنین دانشجویان بین المللی نیز برای پذیرش در این دانشگاه می توانند اقدام کنند.

تعداد دانشجویان این دانشگاه، 35 هزار نفر تا 40 هزار نفر هستند.

این دانشگاه دولتی شرایط مناسبی را برای تحصیل دانشجویان بین المللی فراهم می کند. تنها خوابگاه ندارد اما می توانید به سراغ پانسیون های خصوصی معرفی شده از طرف دانشگاه بروید. امکاناتی مانند کتابخانه، باشگاه ها و امکانات ورزشی، پذیرش دانشجویان بین المللی، آموزش از راه دور و وام های دانشجویی را برای راحتی بیشتر دانشجویان فراهم می کند.

رشته های علوم پزشکی و بهداشت، مهندسی، علم و تکنولوژی تا مقطع دکتری در این دانشگاه ارائه می شوند. دیگر زمینه های تحصیلی تنها تا مقطع کارشناسی ارشد قابل ادامه تحصیل هستند. برای پذیرش در این دانشگاه می بایست بتوانید در آزمون ورودی آن شرکت کرده و نمره قبول دریافت کنید.

  • آدرس: Calle 67 No. 51-08, Medellín (population range: 1,000,000-5,000,000), Antioquia, Colombia

دانشگاه آندس | University of the Andes

از بهترین دانشگاه های کلمبیا در بوگوتا است که در سال 1949 میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه امروزه، رتبه چهارم در کلمبیا و رتبه 1349 در دنیا را دارد. دانشگاه آندس دانشگاهی خصوصی بوده که توانسته بین 10 هزار تا 15 هزار دانشجو را پذیرش نماید. از مزیت هایی که دانشجویان بین المللی با قبولی در این دانشگاه خواهند داشت، دسترسی به امکاناتی مانند کتابخانه، خوابگاه، امکانات ورزشی، وام های دانشجویی و غیره است.

رشته های هنری و علوم انسانی و پزشکی تنها در مقطع کارشناسی ارائه می شوند.

برای تجارت و اقتصاد، مهندسی و علم و تکنولوژی تا مقطع دکترا می توانید در این دانشگاه ادامه تحصیل دهید. زبان و فرهنگ نیز تا مقطع فوق لیسانس نیز قابل خواندن است. برای پذیرش و قبولی می بایست نمرات مدارج قبلی خود را به همراه مدارک علمی به این دانشگاه ارائه دهید. حدود 30 تا 40 درصد دانشجویانی که درخواست ادامه تحصیل در این دانشگاه را می دهند، پذیرش می گیرند.

  • آدرس: Carrera 1 No. 18 A-10, Bogotá (population range: over 5,000,000), Bogota, Colombia

دانشگاه ICESI از بهترین دانشگاه های کلمبیا

در سال 1979 دانشگاه ICESI در شهر عظیم و مطرح کالی تاسیس شد. این دانشگاه هم اکنون در رتبه بندی و رنکینگ دانشگاهی، رتبه پنجم کلمبیا و رتبه 1517 دنیای را دارد. این دانشگاه تمام رشته های دانشگاهی را از مقطع کارشناسی تا دکتری برای دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در کلمبیا ارائه می دهد. اگر می خواهید در این دانشگاه به عنوان دانشجوی بین المللی پذیرش شوید، باید مدارک و نمرات قبلی خود را ارائه دهید.

بین 30 تا 40 درصد دانشجویانی که هر ساله برای تحصیل در دانشگاه ICESI کلمبیا درخواست می دهند، قبول می شوند. هم اکنون بین 3 هزار تا 4 هزار دانشجو در این دانشگاه خصوصی مشغول به تحصیل هستند. کتابخانه، وام های دانشجویی و پذیرش دانشجوی بین المللی دارد. رشته های اقتصاد و مدیریت بازرگانی، پزشکی و سلامت، مهندسی و علوم و تکنولوژی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدیس می شوند.

  • آدرس: Calle 18 No. 122-135, Cali (population range: 1,000,000-5,000,000), Valle del Cauca, Colombia

دانشگاه والی | University of the Valley

دانشگاه والی، ششمین دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه های کلمبیا است که به شما معرفی می کنیم. این دانشگاه در سال 1945 تاسیس شده و می تواند تا 35 هزار دانشجو را در سال اداره کند. تمام امکانات مورد احتیاج دانشجویان به جز خوابگاه های دانشجویی در این دانشگاه عمومی فراهم شده و کتابخانه ای زیبا و عالی برای مطالعه دارد.

این دانشگاه نیز در منطقه شهری کالی قرار گرفته و دانشکده های دیگری هم در شهرهای بوگا (Buga)، تولوآ (Tuluá)، پالمیرا (Palmira)، بی ان اونتورا (Buenaventura) و دیگر شهرهای این کشور دارد.

مطمئنا یکی از بهترین دانشگاه ها در زمینه تحصیلی رشته های هنر و علوم انسانی، مهندسی و علم و تکنولوژی است. چرا که تا مقطع دکتری این رشته ها را ارائه می دهد. دانشجویان بین المللی نیز می توانند درخواست پذیرش در این دانشگاه را پر کنند. برای ورود به دانشگاه والی می بایست، در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کرده و نمره قبولی بیاورید. همچنین نمرات سال های تحصیلی قبلی شما هم آنالیز می گردد. هم اکنون در این دانشگاه حدود 35 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

  • آدرس: Ciudad Universitaria Melendez, Calle 13 No. 100-00, Cali (population range: 1,000,000-5,000,000), 25360 Valle del Cauca, Colombia

دانشگاه نورترن (شاقتصادی) | Northern University

دانشگاه شاقتصادی کلمبیا توانسته رتبه هفتم را در میان بهترین دانشگاه های کلمبیا از آن خود نماید. دانشگاهی خصوصی بوده که بین 10 هزار تا 15 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. برای پذیرش و مهاجرت به کلمبیا می بایست در آزمون ورودی این دانشگاه قبول شوید. همچنین نمرات و مدراک قبلی تحصیلی شما آنالیز خواهند شد. این دانشگاه در سال 1966 میلادی تاسیس شده و تا به امروز دانشجویان بسیاری را در زمینه ها و رشته های مختلفی مانند هنر و مهندسی از آن فارغ التحصیل شده اند.

دیگر رشته های دانشجویی مانند اقتصاد و مدیریت بازرگانی، پزشکی و علوم پزشکی تا مقطه فوق لیسانس ارائه می شوند. رشته علوم و تکنولوژی تنها در مقطع لیسانس ارائه می گردد و اگر قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارید، می بایست برای دیگر دانشگاه ها اقدام کنید.

  • آدرس: Km 5 Antigua Vía Puerto Colombia, Barranquilla (population range: 1,000,000-5,000,000), AA 1569 Atlantico, Colombi

منبع: 4icu.org

منبع: الی گشت

به "بهترین دانشگاه های کلمبیا برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاه های کلمبیا برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید