برای سفر به تمام روسیه به تماشا 7 مورد از موزه های مسکو بروید

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، تنها در مرکز روسیه، شهر مسکو بیش از 500 موزه وجود دارد که برای سلیقه های متفاوت ساخته شده است. موزه های شگفت انگیزی که از برجسته ترین موزه های دنیا هستند و آثار ارزشمندی را به نمایش گذاشته اند. بازدید از موزه های مسکو افق های فکری نو برای شما باز می نماید. تماشا آن ها می تواند به شما بینشی تازه از فرهنگ و زندگی وسیع در روسیه بدهد.

برای سفر به تمام روسیه به تماشا 7 مورد از موزه های مسکو بروید

با سفر به پایتختی مثل مسکو و رفتن به موزه ها، برترین فرصت برای آشنایی با آثار هنرمندان بزرگ اروپایی به دست می آورید. در این مقاله مجله گردشگری وبلاگ کوجی هامی 10 تا از موزه های مسکو را معرفی می کنیم. مکان هایی که حتما باید از آن ها دیدن کنید.

1- از موزه های برتر مسکو، نگارخانه دولتی ترتیاکوف

نگارخانه دولتی ترتیاکوف گالری هنری در مسکو است که از قدیمی ترین مخازن آثار هنرهای روسی در دنیا می باشد. داستان بوجود آمدن این نگارخانه با نام انگلیسی The State Tretyakov Gallery به سال 1856 بر می گردد. در آن موقع بازرگان روسی به نام ترتیاکوف آثار هنرمندان مختلف را جمع آوری کرد تا بتواند مجموعه ای بی نظیر به وجود آورد. در نهایت آن را توسعه دهد تا بعدها به موزه ملی تبدیل گردد. در سال 1892 او مجموعه خود را که تقریبا 2000 اثر هنری در آن قرار داشت (1362 نقاشی، 526 طراحی، 9 مجسمه) به عنوان هدیه ای به شهر مسکو تقدیم کرد.

آثار ارزشمند نگارخانه ترتیاکوف از موزه های معروف مسکو

گالری تریتیاکوف در بین سال های 1902 تا 1904 در جنوب کاخ کرملین با نمایی که به سبک افسانه های روسی ساخته شد. در سال 1977 بخش مهمی از آثار جورج کوستاکیس در این موزه نهاده شد. در سال 2002 مسابقات فیده شطرنج بین دو استاد بزرگ مطرح دنیا در این موزه انجام شد. مسابقه ای که بتواند هم به پیشرفت شطرنج و هم به پیشرفت هنر یاری گردد. در این موزه مجموعه وسیعی از آثار هنری هنرمندان روسی و بین المللی از قرن 10 تا قرن 19، پرتره های بعضی از چهره های درخشان تاریخ روسیه مثل تولستوی، داستایوسکی، تورگنیف وجود دارد.

در طرف دیگر شهر مسکو خواهر این موزه به نام خانه هنرمندان شامل آثاری از مجموعه هنری قرن بیستم است. هزینه بازدید گروهی از این موزه 4500 روبل است.

2- موزه دولتی پوشکین برای هنرهای زیبا

اگر می خواهید با هنرهای اروپایی آشنا شوید بازدید از موزه پوشکین در روسیه می تواند شما را به خواسته تان برساند. از موزه های دیدنی مسکو که شامل آثار بسیاری از پست امپرسیونیست، تجدد و … است. آثار هنرمندانی مثل رامبراند، سزان، بوتیچلی، پیکاسو و مونت در آن دیده می گردد. بسیاری از آثاری که به وسیله افراد شخصی جمع آوری شده بودند، در این موزه به نمایش در آمده است. آثاری که تا اواخر قرن 19 غیر قابل دسترسی بودند، در این ساختمان برای دیدن گذاشته شده اند. موزه پوشکین بین سال های 1890 تا 1912 ساخته شده است. هزینه ورودی برای هر نفر 300 روبل معادل 54 هزار تومان در سال 98 خواهد بود.

آدرس موزه دولتی پوشکین: خیابان ولکونکا مسکو، موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین

3- موزه هنرهای چند رسانه ای، چشمگیرترین موزه مسکو

موزه ای برای علاقه مندان به سینما، عکاسی و هنرهای دیجیتالی در روسیه است. اگر بخواهیم از هنرهای کلاسیک و سنتی فاصله بگیریم و به سمت آثار معاصر بیاییم باید به موزه هنرهای چند رسانه ای برویم. این موزه از موزه های دولتی مسکو است، به هنرهای مربوط به تکنولوژی های چند رسانه ای اختصاص دارد. با نام انگلیسی Multimedia Art Museum در سال 2010 تاسیس شده و همواره در حال تغییر است. موضوعات خود را در میان موزه های مسکو تازه و بروز می نماید. بنابراین در بازدیدهای متفاوت تور روسیه، کلکسیون های تازهی خواهید یافت.

در این موزه، مجسمه شخصیت هایی مثل زوراب تسرتلی و نقاشی های پیکاسو هم دیده می گردد. در واقع اولین قدم های تاسیس این موزه در سال 1996 برداشته شد. در آن موقع، خانه عکاسی مسکو تاسیس شده بود که بر روی هنر عکاسی تمرکز داشت. خانه عکاسی مسکو اولین موسسه هنری دولتی روسیه با هدف عکاسی بود. این خانه در سال 2001 تبدیل به مجتمع چند رسانه ای هنرهای واقعی شد. هزینه بازدید برای هر نفر 500 روبل معادل 98 هزار تومان در سال 98 خواهد بود.

آدرس: روسیه، خیابان استوزانکا مسکو، موزه هنرهای چند رسانه ای

4- موزه یهودی و مرکز بردباری از خلاقانه ترین موزه های مسکو

این موزه و مرکز در سال 2012 در یک ساختمان سازنده افتتاح شد که روزگاری انبار بزرگی برای اتوبوس ها بود. در زمینی به مساحت 8500 متر مربع یک نمایشگاه دائمی به نام موزه یهودیان ساخته شد. این موزه مسکو به تاریخ و فرهنگ یهودیان، سینما و فضای نمایشگاهی موقت اختصاص یافته است. این مکان یکی از برترین موزه های مسکو به شمار میرود. مزیت جالب این موزه، توجه به تعامل بازدید نماینده با اطلاعات ارائه شده است. در بسیاری از نمایشگاه ها شما مجاز نیستید که به اشیا دست بزنید اما در این موزه فرق می نماید.

اغلب گردشگرانی که از این مکان بازدید می نمایند دارای ریشه های یهودی هستند. به همین علت راهنمای بازدیدها نه تنها به زبان انگلیسی بلکه به زبان عبری نیز ارائه می گردد. می توانید هزینه بازدید را گروهی بپردازید که 2000 روبل است.

  • آدرس موزه یهودی در روسیه: خیابان اُبراستاسووا مسکو، ساختمان شماره یک، موزه یهودی و مرکز بردباری

5- موزه معماری دولتی شچوسف، موزه ای در روسیه

نمی دانیم چقدر اهل معماری هستید اما اگر به هنر معماری علاقه دارید، اینجا مقصد شماست. این تنها موزه در مسکو با نام انگلیسیShchusev State Museum of Architecture است که بر معماری تمرکز دارد. به همین دلیل به آن موزه معماری مسکو هم می گویند. امروزه هیچ نمایشگاه دائمی در این مکان، وجود ندارد اما میزبان تعداد زیادی نمایشگاه عالی است. فضای نمایشگاهی در مسکو که به معماری روسی و غربی اختصاص داده شده است. اگر چه سخنرانی های بسیاری راجع به بازسازی بناهای تاریخی در بخش ویرانه موزه برگزار می گردد، اما همه به زبان روسی است.

اخیرا هدایت برای زبان های خارجی گذاشته شده است. کارکنان موزه به زبان انگلیسی تسلط دارند که تعدادشان فقط 4 نفر است. با این حال همین 4 نفر از مورخان حرفه ای هنر هستند که از شنیدن صحبت هایشان سیر نمی شوید. قیمت ورودی برای تور گروهی، 3000 روبل محاسبه می گردد. برای پیدا کردن هتل های نزدیک این موزه و رزرو هتل به سایت وبلاگ کوجی هامی مراجعه کنید.

6- مرکز هنرهای معاصر یکی از شیک ترین موزه ها در مسکو

یکی از محبوب ترین فضاهای هنری مسکو است. در سال 2012 به یک ساختمان تازه در پارک گورکی منتقل شد. ساختمان و سالن نمایشگاه برای افراد خلاق بسیار مجذوب کننده است: گروه هایی مانند علاقه مندان به موزه گردی، دانش آموزان مدارس هنری و هر کس که علاقه به فرهنگ معاصر دارد از این مکان بازدید می نماید. فعالیت ها و برنامه های هنری موزه بسیار چشمگیر است. همچنان که گالری های هنرمندان مشهور دنیا هم در اینجا بر پا می گردد. این موزه، در سال 2012 انتشارات خود را راه اندازی کرد. پس بهتر است که سری به کتابخانه و کتابفروشی موزه بزنید. کتاب و مجله های هنری، لیست آثار هنری معاصر و سوغاتی های روسیه منحصر به فردی از این موزه خریداری کنید.

  • آدرس این موزه مسکو: خیابان کریمسکی 9 در مسکو، ساختمان شماره 32

7- موزه دایموند فاند، موزه گنجینه ای مسکو

در کاخ کرملین موزه ای قرار گرفته است که به خاطر ارزش بی نظیرش شناخته شده است. موزه دایموند فاند یا موزه صندوق الماس مسکو همانطور که از نامش پیداست، موزه جواهرات است. بیشتر گنجینه های طلا و جواهرات کشور روسیه در این موزه نگهداری می گردد. نکته جالب درباره این موزه، نحوه جمع آوری کلکسیون آن است. اولین جواهر در سال 1719 به موزه دایمون فاند اهدا شد و پس از آن به مجموعه اضافه شد. تا جایی که امروز به یکی از باارزش ترین موزه های مسکو تبدیل شده است. خانواده هایی که به دیدنی موزه می فرایند، آگاه باشند که بچه ها زیر 6 سال خود نمی توانند وارد موزه شوند.

  • آدرس موزه صندوق الماس در مسکو: خیابان پروکشایِمی در مسکو روسیه، موزه دایموند فاند

با راهنمای سفر به مسکو بیشتر برنامه ای برای بازدیدهای تاریخی خواهید داشت. چرا که این شهر با تاریخش شناخته شده است. با یکدیگر راجع به مهم ترین موزه های مسکو خواندیم اما سفر شما تنها محدود به این مکان ها نخواهد بود. چرا که نه تنها تعداد موزه های این شهر، بسیار است بلکه جاذبه های دیگری هم یافت می گردد. شما اگر به مسکو سفر کنید، به دیدن کدام موزه می روید؟ چه ویژگی های تاریخی شما را به شگفتی می اندازند؟ چه موزه هایی را دوست دارید از نزدیک ببینید؟ در کامنت ها نظرات یا تجربیات بازدید از برترین موزه های مسکو را بنویسید.

منبع: الی گشت

به "برای سفر به تمام روسیه به تماشا 7 مورد از موزه های مسکو بروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سفر به تمام روسیه به تماشا 7 مورد از موزه های مسکو بروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید