بذرپاش: جنس ما افشاگری و غوغاسالاری و ایجاد سروصدای بی جهت نیست

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: جنس ما افشاگری و غوغاسالاری و ایجاد سروصدای بی جهت نیست؛ البته جزئیات برخورد ها به زودی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

بذرپاش: جنس ما افشاگری و غوغاسالاری و ایجاد سروصدای بی جهت نیست

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ کوجی هامی به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، مهرداد بذرپاش به همراه علی کامیار دادستان دیوان محاسبات و سایر مقامات این نهاد نظارتی با حضور در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گزارش جامعی از عملکرد خود در سال 1400 را ارائه کردند و برنامه های مدنظر در سالجاری را به اطلاع نمایندگان عضو این کمیسیون رساندند.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به سند راهبردی 5 ساله که در ابتدای مسئولیت خود منتشر کرد، اقدامات دیوان را مبتنی بر تحقق اهداف این سند دانست.

بذرپاش از حسابرسی عملکرد به عنوان یکی از سمت گیری های تحولی دیوان محاسبات در دوره فعلی یاد کرد و گفت: علی رغم خلاء های قانونی و مسائلی که در این راه وجود دارد، طی سال 1400 تعداد 52 گزارش حسابرسی عملکرد در قالب 20 طرح ملی و 32 طرح استانی به انجام رسید که همزمان با ارائه گزارش تفریغ بودجه سال 1400 در انتها تیرماه منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه زودهنگام گزارش تفریغ بودجه سال 1399 در انتها شهریورماه و کوشش جهت انتشار گزارش تفریغ بودجه سال گذشته تا انتها تیرماه سالجاری، کاهش زمان و تحول در محتوا را از مباحث اصلی در این مقوله دانست و تأکید کرد: همچون سال قبل، گزارش های تفریغ دو ماهه از چگونگی اجرای بودجه سالانه در دستورکار واقع شده است تا جهت برخط شدن گزارش تفریغ بودجه با جدیت تداوم یابد.

بذرپاش در بخش دیگری از عملکرد دیوان محاسبات در سال 1400 اظهار کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه و هشداردهنده جهت شناسایی بستر های فساد در دستگاه های اجرایی، مدل و شاخص های میزان گیری سلامت نظام اداری و مقابله با فساد اداری تدوین شد. نکته قابل ذکر اینکه آخرین مدل در این مقوله به سال 1391 باز می گشت.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور اضافه نمود: در راستای تحقق شعار مردم پایگی دیوان محاسبات، حسابرسی و رسیدگی به مسائل و موضوعات مرتبط با مردم با هدف تأثیرگذاری بر کاهش مسائل آنان در دستورکار نهاده شده است که حسابرسی اعتبارات مرتبط با کرونا، شرایط منابع آبی کشور، آسیب شناسی و آنالیز طرح اقدام ملی مسکن، قرارداد های ورزشی از جمله مهمترین ها بوده است.

بذرپاش در مقوله رسیدگی به تخلفات اقتصادی، گفت: جنس ما افشاگری و غوغاسالاری و ایجاد سروصدای بی جهت نیست؛ البته جزئیات برخورد ها به زودی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد که نشان می دهد نوع و حجم برخورد با تخلفات اقتصادی، در 2 سال اخیر از سوی دیوان محاسبات کشور بی سابقه بوده است.

بذرپاش ادامه داد: در موضوع رسیدگی به خسارات ناشی از ترک فعل مسئولان، قوانین هوای پاک و حمایت از تجاری سازی شرکت های دانش بنیان، تکالیف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه و اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مورد آنالیز نهاده شد.

موضوع دیگری که در سخنان مهرداد بذرپاش مورد توجه نهاده شد، حوزه اجتماعی سازی امور در دیوان محاسبات بود، وی در این باره، گفت: توسعه ظرفیت مردمی در نظارت، سامانه ارتباط مردمی 198 پایه گذاری شد که ظرف هفت ماه، بیش از 78 هزار تماس مردمی دریافت و از 3800 گزارش مشمول آنالیز، 75 مورد به عنوان تخلف محرز شناسایی شدند که به دادسرای دیوان محاسبات ارجاع شد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور اضافه نمود: تحول در ساختار ارتباطات و رسانه، با استفاده از بستر رسانه ملی، اطلاع رسانی به موقع اخبار و اطلاعات و عملکرد دیوان به وسیله شبکه های اجتماعی و رسانه های رسمی و ارتباط حداکثری با اصحاب رسانه مورد توجه نهاده شده است.

در این جلسه، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از مدیران و کارمندان دیوان محاسبات کشور به علت ارائه گزارش های دقیق و به موقع تفریغ بودجه و نظر کارشناسی درباره لایحه بودجه و نیز گزارش تطبیقی، صمیمانه تشکر می کنم.

بعلاوه، تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در سخنانی، ضمن تقدیر از عملکرد دیوان محاسبات، جهت افزایش بهره وری از گزارش های این دستگاه عالیرتبه نظارتی، نکاتی را مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بذرپاش: جنس ما افشاگری و غوغاسالاری و ایجاد سروصدای بی جهت نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بذرپاش: جنس ما افشاگری و غوغاسالاری و ایجاد سروصدای بی جهت نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید