باستان شناسان یک دستکش آهنین قرون وسطایی را کشف کردند

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، باستان شناسان یک دستکش آهنین قرون وسطایی را کشف کردند.

باستان شناسان یک دستکش آهنین قرون وسطایی را کشف کردند

باستان شناسانی که در سوئیس مشغول کاوش بودند، بقایای بسیار سالم یک دستکش آهنین را که احتمالا در قرن چهاردهم میلادی به یک شوالیه تعلق داشته، کشف کردند.

لایوساینس نوشت این دستکش آهنی متعلق به دست در یک سرداب در یک شهر قرون وسطایی در نزدیکی قلعه کیبرگ در حدود 18 کیلومتری شمال شرقی زوریخ در حالی پیدا شد که کاملا سالم به جای مانده بود.

این دستکش به صورتی ساخته شده است که هر انگشت از چهار بخش مجزا تشکیل شده و صفحه های آهنین مجزا مثل فلس ماهی روی هم قرار گرفته اند.

این دستکش بین بیش از 50 شیء تاریخی فلزی دیگر از جمله یک چکش، چند انبر، قیچی، چاقو، کلید و تکه هایی از لنگه چپ این دستکش کشف شده است.

با توجه به اینکه قرار بود در محل کشف این آثار در آینده ساخت و سازی شروع گردد، باستان شناسان خوش شانس بودند که توانستند این اشیاء تاریخی را کشف نمایند.

این نخستین باری است که یک دستکش آهنین قرن چهاردهمی در سوئیس کشف شده است. پیش تر قدیمی ترین دستکش آهنینی که کشف شده بود، به قرن پانزدهم میلادی تعلق داشت.

به گفته باستان شناسان، تا به امروز فقط پنج مورد دیگر از این دستکش ها در جریان کاوش های باستان شناسی کشف شده است. با این حال هیچ کدام از این دستکش ها همانند دستکشی که اخیرا کشف شده، سالم باقی نمانده است.

یک نسخه بازسازی شده از این دستکش از 29 مارس در قالب یک نمایشگاه دائمی در قلعه کیبرگ برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد و دستکش اصلی نیز از هفتم سپتامبر در قالب یک نمایشگاه سه هفته ای در همان قلعه به نمایش گذاشته می گردد.

منبع: همگردی

به "باستان شناسان یک دستکش آهنین قرون وسطایی را کشف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باستان شناسان یک دستکش آهنین قرون وسطایی را کشف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید