این 10 خوراکی در یخچال فاسد می شوند

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، تهران (پانا) - تمامی خوراکی ها برای خودشان محدودیت دما دارند و نگهداری بعضی از آن ها در یخچال و دمای کم باعث فاسد شدن آن ها می گردد.

این 10 خوراکی در یخچال فاسد می شوند

تمام خوراکی ها چه در دسته طبیعی ها باشند و چه فرآوری شده، همگی برای جلوگیری از فاسدشدن باید در دما و رطوبت خاصی نگهداری شوند و این موضوع برای نگهداری از خوراکی ها بسیار حائز اهمیت است.

یک باور نادرست در خصوص نگهداری خوراکی ها در دمای پایین به خصوص یخچال وجود دارد که باعث شده است تا بسیاری از خوراکی ها را برای جلوگیری از فاسدشدن در یخچال و فریزر نگهداری کنیم، اما بسیاری از خوراکی ها از این باور تبعیت نمی نمایند و در دمای پایین از بین می فرایند یا حداقل خاصیت های خود را از دست می دهند.

1. گوجه

گوجه جزو آن دسته از سبزیجاتی است که نباید فاصله زیادی از زمان چیدن تا مصرف کردن را تجربه کند، همواره سعی کنید که به میزان مصرف روزانه گوجه خریداری کنید تا مجبور نشوید آن را در یخچال نگهداری کنید.

2. موز

موز نباید در یخچال نگهداری گردد چراکه تمام خاصیت های خود را از دست می دهد و خوردن آن هیچ فایده ای برای بدن ندارد. پس از این میوه مقوی در فضای خنک اتاق نگهداری کنید.

3. مرکبات

تمام مرکبات نمونه های عالی از میوه هایی هستند که نیازی به نگهداری در یخچال ندارند و برترین روش نگهداری این است که در یک سبد میوه و در کمد خنک نگهداری شوند بعلاوه در کمتر از 4 روز مصرف شوند.

4. کره

کره به نظر می رسد تنها خوراکی است که همه آن را در فریزر نگهداری می نمایند چراکه این باور وجود دارد که کره یک خوراکی لبنی است و در بیرون از یخچال از بین می رود، اما این طور نیست و کره در بیرون از یخچال فقط آب می گردد که آن هم قابل استفاده است. نگهداری کره در داخل یخچال هیچ مانعی برای افرادی که کره سفت دوست دارند، ندارد، اما ممکن است بعضی خاصیت های خود را در این صورت از دست بدهد.

5. کیک

کیک جزو آن دسته از خوراکی هایی است که یک بار در دمای بسیار زیاد پخته و آماده خوردن شده است، پس نگهداری آن در دمای کم به خصوص به علت تخم مرغ و لبنیاتی که در پخت آن استفاده شده، به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.

6. نان

نگهداری نان در دمای هوا کم عادت اشتباهی است که تکرار می گردد. برای نگهداری از نان دو راه پیشنهاد می گردد اول اینکه نان خود را در یک ضزف پلاستیکی در بسته و در اتاق خشک و خنک نگهدارید، اما اگر می خواهید برای مدت طولانی نگه داشته گردد، برترین راه فریزر کردن آن است.

7. سیب زمینی

نه تنها سیب زمینی بلکه تمام خوراکی هایی که نشاسته دارند، نگهداری آن ها در یخچال باعث تبدیل نشاسته به نوع مضری از قند می گردد و همانطور که می دانیم مصرف این نوع از قند ها باعث بروز بیماری هایی می گردد که درمان آن ها بسیار سخت و هزینه بر است.

8. میوه های کال

به هیچ وجه میوه های کال و نارسیده را در یخچال قرار ندهید، دمای اتاق برای آن ها برترین شرایط است. اجازه دهید که این میوه ها دو تا سه روز در دمای اتاق قرار بگیرند و پس از رسیدن و نرم شدن آن ها را در یخچال قرار دهید.

9. قهوه

قهوه یا هر چیز دیگری که دمی هستند نباید در یخچال یا هوای سرد نگهداری شوند چراکه طعم و عطر و خاصیت خود را از دست می دهند، این خوراکی ها را در یک ظرف در بسته و جای خشک نگهدارید.

10. خیارشور

خیار شور و دیگر ترشی هایی که در آب نمک نگهداری می شوند، هیچ علت موجهی برای قرار دادن آن ها در یخچال وجود ندارد چراکه همان آب درون آن ها سرشار از سدیم است و باعث فاسدن شدن در کوتاه مدت نمی گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "این 10 خوراکی در یخچال فاسد می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 10 خوراکی در یخچال فاسد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید