این میوه برای افراد دیابتی ممنوع است!

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، یک متخصص تغذیه روس می گوید، افراد مبتلا به دیابت و قند خون بالا هرگز این میوه را که در ادامه معرفی می کنیم، مصرف نکنند.

این میوه برای افراد دیابتی ممنوع است!

سلامت قلبی و عروقی، بهبود سلامت روانی، یاری به افزایش انرژی و ایمنی، پیشگیری از کم خونی و جلوگیری از زخم معده از ویژگی های مفید موز برای بدن است که شاید برای شما جالب و تازه باشد. اما از مضرات موز برای دیابت چه می دانید؟ برای اطلاعات بیشتر تا سرانجام این مطلب با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

موز برای چه کسانی ممنوع است؟

آلنا استپانوا، متخصص تغذیه در روسیه در گزارشی گفت که موز برای سلامتی چه ارزشی دارد و برای چه کسانی بهتر است که موز را از رژیم غذایی خود حذف نمایند.

مضرات موز برای دیابت

این متخصص گفت: موزهای رسیده دارای شاخص گلیسمی نسبتا بالایی هستند، به این معنی که قند خون پس از مصرف موز به سرعت افزایش می یابد. بعلاوه موز برای افرادی که انسولین مصرف می نمایند و دیابت دارند، توصیه نمی گردد.

مضرات موز برای اسهال و سندرم روده تحریک پذیر

این متخصص تغذیه روس گفت: مصرف موز به علت وجود ساکارید در آن برای اسهال و سندرم روده تحریک پذیر باید به حداقل برسد. علاوه بر این، این متخصص تغذیه اضافه نمود که موز فقط برای افرادی که این بیماری ها را ندارند، مفید است.

موز منبع تریپتوفان، پیش ساز سروتونین (هورمون شادی) است. علاوه بر این، موز حاوی اینولین است که نوعی فیبر محلول است که تاثیر مفیدی بر تخلیه روده دارد و فیبر محلول یک ماده غذایی پروبیوتیک است.

مضرات موز رسیده برای افراد دارای رژیم غذایی

موز بیش از حد رسیده از 90 تا 100 کیلو کالری در هر 100 گرم برخوردار است. این موز سرشار از کاتچین هستند - آنتی اکسیدان های قدرتمندی که از سلول ها در برابر آسیب محافظت می نمایند.

اولگا کوبلوروا در ادامه معتقد است: شاخص گلیسمی موزهای رسیده حدود 70 است - بنابراین اگر اضافه وزن دارید، بهتر است موز رسیده را کنار بگذارید. برخلاف موز سبز، هضم آن ها آسان است: در طول کار طولانی مدت، این موز منبع انرژی سریع خواهد بود.

در هر صورت یک یا دو موز در روز برای بدن مفید است: یک موز حاوی حدود 10 درصد اندازه پتاسیم روزانه و تقریبا 30 درصد احتیاج روزانه به اسید فولیک برای بدن است که برای عملکرد طبیعی قلب و بدن ضروری است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواص شگفت انگیز زنجبیل + طریقه مصرف را بخوانید .

منبع:همشهری

منبع: پیام دلتا

به "این میوه برای افراد دیابتی ممنوع است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این میوه برای افراد دیابتی ممنوع است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید