انتخاب استادیوم امام رضا (ع) بعنوان آموزشگاه تخصصی آموزش دوومیدانی

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، در پی عقد تفاهم نامه بین فدراسیون دو و میدانی و آستان قدس رضوی قرار است استادیوم امام رضا (ع) در شهر مشهد که پیش تر به عنوان پایگاه آموزش دو و میدانی کشورهای اسلامی معرفی گردید، با برپایی یک مرکز استعدادیابی و آموزشی تحت عنوان آموزشگاه تخصصی پیشرفته دو و میدانی، نوجوانان و جوانان مستعد در ورزش پایه و پر مدال (دو و میدانی) کشور را، بالاخص در مناطق محروم، شناسایی و تحت آموزش قرار دهد.

انتخاب استادیوم امام رضا (ع) بعنوان آموزشگاه تخصصی آموزش دوومیدانی

پس از حضور دهلان الحمد رییس کنفدراسیون دو و میدانی آسیا در آذر ماه امسال در ایران و بحث و گفت وگو با هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی کشورمان، قرار شد الحمد به زودی و در اولین فرصت از استادیوم مجهز و تخصصی امام رضا (ع) بازدید نماید. این مجموعه قرار است بعنوان یک مرکز استعدادیابی و آموزش در رده های سنی پایه ورزشکاران را مورد پوشش قرار داده و در عین حال با برگزاری اردوها و مسابقات از ظرفیت های بالقوه مجموعه امام رضا (ع) به بهترین نحو ممکن بهره برداری گردد.

از دیگر دستاوردهای عقد تفاهمنامه میان فدراسیون دو و میدانی و آستان قدس رضوی، برگزاری رقابتهای بین المللی دو و میدانی تحت عنوان جام امام رضا (ع) در این مجموعه ورزشی و حتی پیشنهاد ثبت این مسابقات در تقویم کنفدراسیون دو و میدانی آسیا بود.

همچنین استادیوم امام رضا (ع) در سال آینده میزبان مسابقات قهرمانی کشور و رقابت های قهرمانی باشگاه های دو و میدانی کشور خواهد بود. هدف از این کار ترویج فرهنگ رضوی در جامعه ورزشی کشور به خصوص دو و میدانی است تا با ارتقاء روحیه معنوی ورزشکاران منش پهلوانی در میان قهرمانان ایجاد و نهادینه گردد.

به طور کلی با عقد این تفاهمنامه ترویج فرهنگ رضوی در جامعه ورزش دو و میدانی، بهره برداری از استادیوم پیشرفته و مجهز امام رضا (ع)، در قالب برگزاری اردوها، مسابقات، ایجاد آموزشگاه و مرکز آموزشی تخصصی با اولویت شناسایی استعدادها از مناطق محروم و پرورش آنها در دستور کار فدراسیون دو و میدانی و آستان قدس رضوی قرار خواهد گرفت.

در این نشست که در محل استادیوم امام رضا (ع) برگزار و با عقد این تفاهمنامه به سرانجام رسید، هاشم صیامی رییس فدراسیون دو و میدانی، علیرضا تاج فیروز مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی، حسین رحمتی و محسن برزگر محمدی عضو هیات رییسه فدراسیون، امیر علی سعادتمند رییس هیات دو و میدانی استان خراسان رضوی و تعدادی از مسئولین آستان قدس رضوی نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتخاب استادیوم امام رضا (ع) بعنوان آموزشگاه تخصصی آموزش دوومیدانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب استادیوم امام رضا (ع) بعنوان آموزشگاه تخصصی آموزش دوومیدانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید