افزایش 5 درصدی بیماران بستری کرونا در هفته اخیر

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هفته گذشته شاهد افزایش پنج درصدی در تعداد بیماران مثبت بستری کرونا و افزایش 12.5 درصدی در تعداد بیماران فوت شده نسبت به هفته قبل تر بودیم.

افزایش 5 درصدی بیماران بستری کرونا در هفته اخیر

به گزارش وبلاگ کوجی هامی از وزارت بهداشت، سیما سادات لاری درباره آخرین شرایط بیماری کووید 19 در کشور گفت: در هفته چهارم مرداد ماه تعداد 233 هزار و 532 بیمار سرپایی مثبت در کشور شناسایی شدند که نسبت به هفته سوم مرداد ماه حدود 1.2 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در هفته ای که گذشت میانگین بروز موارد مثبت بستری در کشور حدود 40 نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت و میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری 48.5 نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان های ایلام، خراسان شمالی، مازندران، چهارمحال و بختیاری و گلستان (در هفته گذشته) به ترتیب دارای بیشترین اندازه بروز موارد مثبت بستری در کشور بوده اند.

لاری ادامه داد: همچنین بیشترین اندازه بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور به ترتیب در استان های قم، گلستان، گیلان و مازندران گزارش شده است.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: فرایند بستری در برخی استان ها نزولی شده و یا در حال عبور از قله بیماری است ولی در مجموع همچنان شاهد تعداد بالای بیماران بستری در بیمارستان ها ومراکز در مانی کشور هستیم.

منبع: جام جم آنلاین

به "افزایش 5 درصدی بیماران بستری کرونا در هفته اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 5 درصدی بیماران بستری کرونا در هفته اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید