از راه اندازی آدینه بازار صنایع دستی چه خبر؟، زمان ثبت نام نمایشگاه مجازی هنرهای سنتی اعلام می گردد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، جزئیات امضای تفاهمنامه راه اندازی آدینه بازار صنایع دستی در اراضی عباس آباد را چنین تشریح کرد: بعد از تعطیلی آدینه بازار پاساژ پروانه، یکی از مطالبات بسیاری از هنرمندان و صنعتگران ما این بود که آدینه بازار ویژه صنایع دستی و هنر های سنتی را در یک مکان مناسب داشته باشیم. بعد از آنالیز بسیاری از مناطق شهر تهران در نهایت با توجه به میزان سطح دسترسی به اراضی عباس آباد، قرار بر آن شد که فضای مسقفی با مساحت تقریبی 1400 متر مربع در باغ ایرانی برای آدینه بازار صنایع دستی و هنر های سنتی در نظر گرفته گردد. بعد از تأیید مکان در نظر گرفته شده توسط کارشناسان، تصمیم گرفتیم که آدینه بازار صنایع دستی و هنر های سنتی را در این مکان راه اندازی کنیم و شرایط و ضوابط آن به زودی به اطلاع افرادی که خواستار استفاده از فضای اختصاص داده شده به این آدینه بازار هستند، خواهد رسید.

از راه اندازی آدینه بازار صنایع دستی چه خبر؟، زمان ثبت نام نمایشگاه مجازی هنرهای سنتی اعلام می گردد

او در مورد پایان گذر صنایع دستی تهران گفت: بخشی از طرح گذر صنایع دستی که با هدف ترویج صنایع دستی در تهران راه اندازی شد، باقی مانده است و ما امیدواریم بخش های به جامانده این طرح نیز انجام شوند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به کوشش بعضی از استان ها برای الگوبرداری از گذر صنایع دستی تهران و راه اندازی گذر های صنایع دستی متعدد در سطح کشور اشاره نمود و گفت: امیدواریم که طرح راه اندازی آدینه بازار صنایع دستی و هنر های سنتی نیز یک مدل پیروز باشد. ما نمی توانیم به دلیل ناآگاهی از نتیجه انجام یک اقدام، دست روی دست بگذاریم و کاری انجام ندهیم. پس کوشش می کنیم طرح ها و پروژه های درخواست شده از سوی متقاضیانمان را با توجه به بضاعت های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با همکاری سایر نهاد ها آغاز کنیم. همه کوششمان این است که این طرح ها پیروز و رضایت هنرمندان و صنعتگرانمان را به همراه داشته باشند.

محمودیان گفت: به زودی زمان ثبت نام و شرایط برگزاری نمایشگاه ملی مجازی صنایع دستی اعلام می گردد. برگزاری این نمایشگاه جزو خواسته های هنرمندان و صنعتگران بود، زیرا پس از همه گیری ویروس کرونا، معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بار ها کوشش کرد سی و چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی را برگزار کند؛ اما با توجه به شرایط کشور، تصمیم گرفته شد که این نمایشگاه فعلا برگزار نگردد. برگزاری این نمایشگاه به قوت خود باقی است و در زمان مناسب و پس از اخذ مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا انجام خواهد شد.

باشگاه وبلاگ کوجی هامی

منبع: گردشبان

به "از راه اندازی آدینه بازار صنایع دستی چه خبر؟، زمان ثبت نام نمایشگاه مجازی هنرهای سنتی اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از راه اندازی آدینه بازار صنایع دستی چه خبر؟، زمان ثبت نام نمایشگاه مجازی هنرهای سنتی اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید