اتحادیه اروپا با توقف فروش خودرو های دارای موتور احتراقی موافقت کرد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد فروش خودرو هایی که با سوخت های فسیلی کار می کنند ممنوع خواهد شد.

اتحادیه اروپا با توقف فروش خودرو های دارای موتور احتراقی موافقت کرد

اتحادیه اروپا توافق نامه ای برای ممنوعیت استفاده از خودرو های دارای موتور احتراق داخلی تا 2035 نهایی کرده است. بدین ترتیب قوانین تولید صفر کربن برای خودروسازان این اتحادیه اجرایی می شود.

مذاکره کنندگان دولت های اروپایی، مجلس اروپا و کمیسیون اروپا همگی توافق دارند که خودروسازان باید تا 2035 تولید کربن را به صفر برسانند. پس از آن فروش خودرو هایی که با سوخت های فسیلی کار می کنند ممنوع می شود.

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا گفت این توافق نامه خبر خوبی برای رانندگان است، چون خودرو های دارای تولید صفر کربن ارزان تر هستند و راحت تر در اختیار همه قرار می گیرند.

پیشنهاد ممنوعیت استفاده از خودرو های دارای موتور احتراق داخلی در سراسر اتحادیه اروپا در اواخر بهار مطرح شد و مورد انتقاد صنعت خودروسازی قرار گرفت.

هیلدگارد مولر، رییس انجمن صنعت خودروسازی آلمان در ماه ژوئن و در زمان ارائه این پیشنهاد گفت زیرساخت های شارژ خودرو های برقی به اندازه کافی برای این هدف توسعه نیافته است. وی همچنین هشدار داد کمیسیون اروپا که این پیشنهاد را ارائه داده بسیار شتابزده عمل کرده است.

علاوه براین نگرانی ها، نگرانی های مستقیم دیگری هم وجود دارد که اجرای این طرح را با مشکل روبرو خواهد کرد. مهم ترین مشکل کمبود احتاقتصادی مس است که کاربرد زیادی در خودرو های برقی دارد.

دنیا همین حالا هم با کمبود فلزات اساسی روبرو است و این کمبود در سال های آینده شدیدتر خواهد شد، چون تولید این فلزات به این زودی ها افزایش پیدا نمی کند.

فناوری باتری هم یک چالش بالقوه است. مواد خام اولیه برای تولید باتری های خودرو های برقی به خاطر تقاضای بالا و کمبود عرضه گران تر شده اند؛ بنابراین هزینه تولید این خودرو ها نسبت به خودرو های دارای موتور احتراق داخلی افزایش می یابد و تمایل رانندگان را برای این تغییر بزرگ کاهش می دهد.

وبلاگ کوجی هامی اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اتحادیه اروپا با توقف فروش خودرو های دارای موتور احتراقی موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا با توقف فروش خودرو های دارای موتور احتراقی موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید