6 راه چاره برای جلوگیری از خشکی پوست

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، شما می توانید روزانه از یک لوسیون مرطوب کننده بهره ببرید. برترین زمان برای استفاده لوسیون، بعد از استحمام است. زمانی که هنوز پوست شما مرطوب است. ضروری است در طول روز چندین بار این عمل را انجام دهید. شما بعلاوه می توانید از وازلین جهت مرطوب سازی پوست خود بهره ببرید.

6 راه چاره برای جلوگیری از خشکی پوست

خشکی پوست دلیل های مختلفی دارد و احتمالا هر فردی در طول زندگی خود آن را تجربه نموده است؛ شرایطی که پوست شما خشک می گردد، خارش دارد و یا پوسته پوسته می گردد؛ اما با رعایت بعضی نکات می توان شدت آن را کاهش داد یا از بروز آن جلوگیری کرد.

به گزارش ایسنا، یکی از دلایل خشکی پوست می تواند تغییر فصل باشد که می تواند در مبتلایان به مسائل پوستی مانند اگزما، باعث وخیم شدن علائمی مثل خشکی پوست گردد یا حتی در کسانی که مبتلا به بیماری خاص پوستی نیستند، تغییر فصل می تواند همراه با تغییرات پوستی باشد.

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، با این حال روش های مختلف و البته آسانی وجود دارد که بتوانید از پوست خود در برابر تغییرات آب و هوایی محافظت کنید:

- استفاده از پاک نماینده های ملایم: در اینجا منظور ما صابون نیست؛ چون این وسیله پاک نماینده خود چربی پوست را از بین می برد و راهی است برای خشک شدن پوست. بنابراین ساده ترین راه برای حفظ رطوبت پوست، استفاده از پاک نماینده های ملایمی است که حاوی مرطوب نماینده بوده و مخصوص پوست های خشک، فرموله شده اند.

- در نظر گرفتن مرطوب نماینده ها: شما می توانید روزانه از یک لوسیون مرطوب نماینده بهره ببرید. برترین زمان برای استفاده لوسیون، بعد از استحمام است. زمانی که هنوز پوست شما مرطوب است. ضروری است در طول روز چندین بار این عمل را انجام دهید. شما بعلاوه می توانید از وازلین جهت مرطوب سازی پوست خود بهره ببرید.

- اجتناب از استحمام بیش از حد: بعضی متخصصان پوست معتقدند استحمام بیش از حد دلیل اصلی بروز خشکی در پوست است. این در حالی است که عده ای دیگر از متخصصین این رشته، دو بار استحمام در روز را ایده آل می دانند. با این حال اگر استحمام شما همراه با روغن حمام صورت گیرد، رطوبت بدن حفظ خواهد شد.

- اجتناب از دوش های طولانی با آب بسیار گرم: تا آنجا که می توانید از دوش های طولانی و با درجه حرارت بالا دوری کنید. دوش های کوتاه مدت و استفاده از آب ولرم و یا حتی کمی سرد مفید است. پس از استحمام نیز از مرطوب نماینده بهره ببرید.

- پرهیز از هوای سرد و خشک: عواملی را که تاثیر مخرب هوا بر روی پوست را تشدید نموده و آسیب پذیری را بیشتر می نمایند، پیدا کنید. از جمله این عوامل می توان به بیماری های تیروئید، کم خونی و بعضی داروها بویژه داروهای کاهنده کلسترول اشاره نمود. تمامی این موارد باعث کاهش چربی پوست می شوند. در کنار کنترل این عوامل می توانید از دستگاه های بخور استفاده نموده و رطوبت لازم را به هوا باز گردانید.

- نوشیدن آب کافی و غذای سالم: یک شیوه زندگی سالم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آب بنوشید، غذاهای سالم بخورید، ورزش کنید و با کاهش استرس، فکر، بدن و پوست خود را سالم نگه دارید. توجه داشته باشید که تنها با کمی توجه می توانید از خشکی پوست رهایی یابید.

منبع: عصر ایران

به "6 راه چاره برای جلوگیری از خشکی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 راه چاره برای جلوگیری از خشکی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید