153 مرکز نشر در آذربایجان غربی فعالیت می کنند

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، فرشید مرامی، کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در استان آذربایجان غربی، گفت: 153 مرکز نشر و ناشر در استان فعالیت دارند.

153 مرکز نشر در آذربایجان غربی فعالیت می کنند

همه این 153 مرکز دارای مجوز فعالیت از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و کمیت و کیفیت فعالیت آن ها رصد می شود.

مرامی ادامه داد: بیشترین مراکز نشر در شهرستان های ارومیه، مهاباد و بوکان فعالیت دارند و شهرستان های ماکو و شوط هنوز فاقد مرکز نشر هستند.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه همه ناشران استان در حوزه های مختلف فعالیت می کنند، گفت: اما از این تعداد 2 ناشر در شهرستان ارومیه با رویکرد تخصصی در حوزه چاپ کتاب های ترکی فعالیت مستمر دارند.

وی با اشاره به اینکه مجوز فعالیت ناشران دائمی نیست، افزود: مجوز ناشری که فعالیت مستمر دارد به مدت 5سال و بقیه به مدت 2 سال صادر می شود. امسال انجمن صنفی و مستقل ناشران تشکیل و همه برنامه های این انجمن با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

مرامی با بیان اینکه این انجمن زمینه ساز همکاری بیشتر بین ناشران می شود، گفت: انجمن فعالیت خود را به طور رسمی همزمان با سی اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان آذربایجان غربی آغاز کرد.

کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: گرانی کتاب و فضای مجازی موجب شده که صنعت نشر با مسائل جزیی روبرو شود اما علاوه براین این فضا موجب شده که ناشر راحت تر کتاب خود را به فروش برساند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "153 مرکز نشر در آذربایجان غربی فعالیت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "153 مرکز نشر در آذربایجان غربی فعالیت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید