گلکسی Z Fold 3 احتمالا از قلم S Pen پشتیبانی می نماید

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، طی هفته های اخیر شایعه های زیادی منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ میخواهد پشتیبانی از قلم S Pen را به گوشی های بیشتری اضافه کند. گلکسی Z Fold 3 هم یکی از همین گوشی ها بود که پیش بینی می شد با این قلم راهی بازار گردد. البته در ابتدا این خبرها در حد یک شایعه بود اما به نظر می رسد سامسونگ واقعا میخواهد گوشی تاشو بعدی خود را با پشتیبانی از این قلم محبوب راهی بازار کند.

گلکسی Z Fold 3 احتمالا از قلم S Pen پشتیبانی می نماید

تا به این لحظه بارها شنیده ایم که سامسونگ میخواهد سال جاری به فراوری گوشی های سری نوت انتها دهد. دلیل این امر هم ورود گوشی های تاشو به محصولات این شرکت است که باعث شده ترافیک بزرگی در بخش پرچم دارها و گوشی های بالارده شرکت به وجود بیاید. البته گفته می گردد سال جاری شاهد آخرین سری از پرچم دارهای سری نوت خواهیم بود و از سال بعد فراوری آن ها متوقف می گردد که خیلی هم تفاوت ایجاد نمی کند و باید به زودی با این خانواده محبوب خداحافظی کنیم.

اما یکی از بزرگترین مزیت های گوشی های سری نوت، قلم S Pen بود که باعث می شد این گوشی ها نه تنها از پرچم دارهای سری S، بلکه از تمام گوشی های اندرویدی دیگر متمایز شوند. به همین خاطر سامسونگ تصمیم گرفت پشتیبانی از آن را به عنوان یک لوازم جانبی، به گوشی های دیگر هم اضافه کند تا در صورت توقف فراوری خانواده نوت، کاربران باز هم بتوانند از مزیت قلم بهره مند شوند.

گلکسی S21 اولترا اولین محصولی بود که با پشتیبانی از S Pen راهی بازار شد و بعد از آن در قالب شایعه، شنیده بودیم گلکسی Z Fold 3 هم از آن بهره مند خواهد بود. اما حالا که چند ماهی به معرفی گوشی تاشوی جدید سامسونگ باقی مانده، خبر دیگری منتشر شده که به این شایعه ها قوت می بخشد.

به نقل از یکی از منابع خبری کره ای و به گزارش وب سایت SamMobile، پشتیبانی گلکسی Z Fold 3 از قلم S Pen قطعا در برنامه های سامسونگ وجود دارد. این گزارش مطابق با گفته های یک منبع داخلی است که مدعی شده بود سامسونگ پیروز به ساخت محصولی تاشو شده که تمام نقاط نمایشگر آن به خوبی با قلم S Pen سازگاری دارند.

  • گلکسی Z Fold 3 احتمالا دوربین سلفی زیر نمایشگر خواهد داشت

یکی از نگرانی هایی که موجب شده بود شایعه اضافه شدن S Pen به گلکسی Z Fold 3 کمی دور از انتظار باشد، مقاومت بسیار پایین شیشه نمایشگر آن بود که در اثر فشار جسم تیز آسیب پذیر بود. اما گفته می گردد سامسونگ توانسته کیفیت و مقاومت این شیشه ها را به نسبت نسل قبل بهبود ببخشد. بنابراین جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

اما نکته بسیار مهم در رابطه با پشتیبانی گلکسی Z Fold 3 از قلم S Pen این است که آیا سامسونگ مانند گلکسی S21 اولترا، این قلم را به عنوان یک لوازم جانبی برای گوشی تاشوی خود به فروش می رساند یا اینکه بخشی از گوشی را همانند سری گوشی های نوت برای تعبیه قلم در نظر گرفته.

به نظر می رسد حالا که سری نوت قرار است از سبد محصولات سامسونگ حذف شوند، شرکت کره ای این قلم را به عنوان بخشی از گوشی های تاشو راهی بازار کند تا این محصولات شباهت بیشتری با سری نوت داشته باشند. هرچند این موضوع شاید به دلیل افزایش ضخامت گوشی و همچنین کاهش ظرفیت باتری منتفی گردد.

در رابطه با تاریخ رونمایی گلکسی Z Fold 3 هم خبرهای منتشر شده مشابه همان خبرهایی هستند که پیش تر در این رابطه منتشر می شدند. گفته می گردد گوشی تاشوی جدید سامسونگ به احتمال بسیار زیاد در ماه مه (بازه زمانی اردیبهشت - خرداد) به فراوری انبوه می رسد و در ماه جولای (بازه زمانی تیر - مرداد) هم رسما رونمایی و راهی بازار می گردد. این تاریخ، یک ماه زودتر از زمانی است که شرکت دومین رویداد آنپکد خود را برگزار می کرد که به خاطر عرضه زودهنگام سری S21، دور از انتظار هم نبود.

در رابطه با قیمت این گوشی اطلاعات زیادی در اختیار نداریم اما بعید به نظر می رسد با در نظر دریافت مشخصات فنی و قابلیت های متنوعی که Z Fold 3 دارد، قیمت کمی برای آن در نظر گرفته گردد.

  • اطلاعات جدیدی از گوشی گلکسی Z Flip 2 و Z Fold 3 منتشر شد

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی Z Fold 3 احتمالا از قلم S Pen پشتیبانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی Z Fold 3 احتمالا از قلم S Pen پشتیبانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید