کره شمالی: شلیک موشک بالستیک از زیردریایی موفقیت آمیز بود

به گزارش وبلاگ کوجی هامی به نقل از راشاتودی، کره شمالی از آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک خود از یک زیردریایی اطلاع داد.

کره شمالی: شلیک موشک بالستیک از زیردریایی موفقیت آمیز بود

بر اساس این گزارش، پیونگ یانگ گفت که روز سه شنبه یک فروند موشک بالستیک را با موفقیت از زیردریایی شلیک نموده است.

لازم به ذکر است که همزمان با ادامه و تشدید تحریم های بین المللی سازمان ملل، پیش از این اعلام شده بود که کره شمالی اقدام به انجام یک آزمایش موشکی نو کرد.

این خبر را ارتش کره جنوبی نیز تائید کرد و گفت که کره شمالی بامداد سه شنبه پرتابه ای نامشخص را شلیک نموده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با انتشار بیانیه ای گفت ماهیت این پرتابه شلیک شده به وسیله کره شمالی هنوز مشخص نیست اما به سمت دریای شرقی پرتاب شده است.

از سوی دیگر بعضی مقام های ژاپنی گفتند که موشک شلیک شده به وسیله کره شمالی می تواند یک موشک بالستیک باشد.

شورای امنیت ملی کره جنوبی گفت که سئول بر این باور است که پیونگ یانگ صبح سه شنبه موشک بالستیک کوتاه بردی را آزمایش نموده است.

نمایندگان شورای مذکور بعلاوه از این مسئله که کره شمالی همچنان به پرتاب و آزمایش موشک ادامه می دهد، ابراز ناامیدی شدید کردند و این در حالی است که قدرت های جهانی در حال رایزنی برای تثبیت اوضاع و برقراری صلح در شبه جزیره کره هستند.

شورای امنیت ملی کره جنوبی از پیونگ یانگ خواست که جهت برقراری صلح در این شبه جزیره، هر چه سریع تر به گفتگوها بازگردد.

فرماندهی ایندوپاسیفیک ارتش آمریکا هم در بیانیه ای از شروع مشورت های نظامی با کره جنوبی و ژاپن در واکنش به نوترین آزمایش موشکی کره شمالی اطلاع داد و مدعی شد که پیونگ یانگ باید از اقدامات ثبات زدا اجتناب کند.

این بیانیه ضمن محکوم کردن اقدام اخیر کره شمالی مدعی شد که آمریکا از آزمایش موشک بالستیک این کشور مطلع است حال آنکه آن را تهدیدی فوری برای پرسنل نظامی، تمامیت ارضی یا متحدانش تلقی نمی نماید.

فرماندهی ایندوپاسیفیک آمریکا بعلاوه مدعی شد که واشنگتن به دفاع از کره جنوبی و ژاپن متعهد است و اوضاع را همچنان رصد می نماید.

علیرغم قطعنامه های سازمان ملل، کره شمالی همچنان به آزمایش های موشکی اش ادامه می دهد. نماینده این کشور در سازمان ملل با دفاع از این آزمایش ها، تاکید نموده است که اینها حق دفاع مشروع است. کیم سونگ که ماه میلادی گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی می کرد، گفت: هیچکس نمی تواند حق دفاع مشروع را از ما بگیرد. نماینده کره شمالی تاکید نمود که پیونگ یانگ توانایی دفاعی خود را بازسازی می نماید تا امنیت و صلح کشور را با اطمینان تضمین کند.

کره شمالی به علت برنامه اتمی و موشکی اش تحت تحریم های بین المللی قرار گرفته است. یک ماه پیش نیز پیونگ یانگ یک سیستم موشکی ریلی را تست کرد که گفته شد به منظور مقابله با حملات احتمالی خصمانه طراحی شده است.

آزمایش های موشکی پی در پی کره شمالی نشانه دیگری از توسعه فناوری تسلیحاتی پیونگ یانگ در خلال تحریم های شدید بین المللی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کره شمالی: شلیک موشک بالستیک از زیردریایی موفقیت آمیز بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی: شلیک موشک بالستیک از زیردریایی موفقیت آمیز بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید