والدین کودکی را از فرزندان خود دریغ نکنند

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون مقطع ابتدایی اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بعضی والدین اصرار دارند فرزندانشان را در تمامی کلاس های آموزشی ثبت نام و به اجبار آن ها را با استعداد نمایند در صورتی که بارها از والدین درخواست نموده ایم بگذارند، بچه هایشان کودکی نمایند و بچگی را از آن ها دریغ ننمایند.

والدین کودکی را از فرزندان خود دریغ نکنند

ابوالحسن حقیقی در همایش تجلیل از منتخبان آموزش ابتدایی کاشمر که چهارشنبه 11 دی ماه در محل سالن همایش های شهید شهابیان این شهر برگزار گردید، بیان نمود: پدر و مادرها اصرار دارند تمام آموزش های نداشته زمان خودشان را با فرستادن فرزندشان به کلاس های مختلف به آن ها انتقال دهند.

وی ادامه داد: بسیاری از متخصصان تعلیم و تربیت دوران تحصیلی را به سه دوره ابتدایی، متوسطه و دانشگاه تقسیم نموده اند، از دوره ابتدایی به عنوان دوره زندگی کردن، متوسط اندیشیدن و از دانشگاه به عنوان دوره دانشمند شدن نام می برند.

معاون مقطع ابتدایی اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان نمود: به رغم اینکه بارها از اولیاء درخواست نموده ایم، بگذارند فرزندشان کودکی خود را داشته باشد؛ اما همچنان می خواهند فرزندشان در این دوره دانشمند گردد.

وی تاکید نمود: دوره کودکی بهترین زمان تربیت و دوره مهارت های زندگی و اخلاق است، در هیچ دوره دیگری نمی توان به زیبایی دوران کودکی فرزند را تربیت کرد، البته در این خصوص معلم نقش بسیار برجسته و بی بدیلی دارد که باید به زیبایی در دوران کودکی ایفا گردد.

حقیقی گفت: براساس سند تحول بنیادین نقش معلم به مربی تبدیل شده و نقش راهنمایی گری دارد و این موجب شده در تمامی پایه های تحصیلی استان درصد قبولی دانش آموزان رشد داشته و کاشمر در مقایسه با استان نیز شرایط بهتری داشته باشد.

وی در ادامه از تغییر رویکرد جشنواره جابربن حیان اطلاع داد و توضیح داد: به رغم اینکه در سنوات گذشته جشنواره جابربن حیان فقط یک بخش علمی داشت اما سال جاری سه بخش فناوری، دست ورزی، سخنوری و نویسندگی نیز به این جشنواره اضافه شده است.

حقیقی گفت: باید زمینه حضور دانش آموزان پرسشگر، فعال، کنجکاو و پویا را در این جشنواره به وجود آورد و شوق یادگیری را در آنان ایجاد نمود.

معاون مقطع ابتدایی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: کوشش های اجرا شده موجب شده آموزش و پرورش کاشمر در بین مناطق 47 گانه استان خراسان رضوی به خوبی بدرخشد.

80 درصد دانش آموزان و افراد جامعه دچار افسردگی و اضطراب هستند

در این همایش مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: ماموریت در آموزش ابتدایی با گذشته فرق می نماید، باید دید دانش آموزی که محصول نوع آموزش سنتی، قدیمی و حتی فعلی است اکنون چه شرایطی دارد، آیا به آن هدف هایی که در سند تحول بنیادین اشاره می گردد و اهدافی که اولیاء و معلمان متصور هستند، رسیده اند یا نه.

علی طاهریان اضافه نمود: در نوع آموزش گذشته دانش آموز در خارج از مدرسه انگیزه ای برای مطالعه ندارد و اگر مطالعه ای هم می گردد به دلیل ترس از نگاه معلم و نگاه های دیگران است.

وی بیان نمود: باید دید در روش قبل آزادی، اخلاق گرایی و زیبایی پسندی را توانسته ایم در دانش آموز نهادینه کنیم و اجازه ظهور و بروز این گونه ارزش ها را داده ایم، متاسفانه در روش گذشته مسائل بسیاری را به وجود آورده ایم.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر اظهار کرد: این که همچنان مسائل و آسیب های اجتماعی و نابهنجاری ها وجود داشته باشد و نتوانیم از خودمان مراقبت کنیم چه سودی دارد، بیش از 80 درصد دانش آموزان و افراد جامعه دچار افسردگی و اضطراب هستند و نمی توانند بر اضطراب خود غلبه نموده و از خود مراقبت نمایند.

طاهریان تاکید نمود: باید به مهارت ها توجه داشت، اخلاق یک مقوله بسیار کلی تر از مذهب و یک مکتب جهانی و ابدی است، باید دانش آموز بتواند آزادی بیان داشته و هراسی از بیان واقعیت ها نداشته باشد، اینکه برای یک ننوشتن تکلیف مجبور به دروغ گردد و نتواند حقیقت را بگوید و یا اعتراض کند، روش درستی نیست.

وی گفت: دانش آموز باید اخلاق گرا باشد و بتواند به زیبایی ها عشق ورزد و از عمر خود بهره ببرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "والدین کودکی را از فرزندان خود دریغ نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والدین کودکی را از فرزندان خود دریغ نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید