دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران به کار خود انتها داد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران با معرفی برگزیدگان عرصه های مختلف فرهنگی به کار خود پایان داد.

دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران به کار خود انتها داد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ کوجی هامی، به نقل از دانشگاه تهران، در آئین اختتامیه این جشنواره مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی، جشنواره فرهنگ را یکی از مهم ترین و مؤثرترین جشنواره های کشور عنوان کرد.

وی دانشجویان فعال در کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی، انجمن های علمی دانشجویی و نشریات دانشجویی را متولیان اصلی برگزاری این برنامه عنوان کرد.

سرسنگی با بیان اینکه وظیفه دانشگاه در کشور فقط به حوزه های آموزش و پژوهش محدود نمی شود، گفت: فرهنگ و فعالیت های اجتماعی دانشجویان یکی از مهمترین وظایف دانشگاه است. متأسفانه دانشگاه های کشور هنوز با استاندارد های غربی خود را تنظیم می کنند. امروز معنی دانشگاه پیروز، متصل به معنای غربی آن است. امروز در دانشگاه های ما به جای آنکه به دو بعد علمی و فرهنگی توجه شود، تنها به بعد علمی توجه می شود. درست است که علم در دانشگاه جایگاه اول را دارد، اما این به معنای نادیده دریافت حوزه فرهنگ نیست.

پیش از سخنرانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، امین صادقی، دبیر شورای مدیریت انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه، با اشاره به آغاز فعالیت های بخش دانشجویی جشنواره از اردیبهشت امسال و همزمان با انتشار فراخوان جشنواره، تعداد آثار ارسالی به بخش رقابتی را بیش از 512 اثر گفت.

صادقی شرح داد: هم چنین در بخش نمایشگاهی، تعداد آثار ارسالی به نمایشگاه علم در قاب هنر، بیش از 150 اثر است. هدف برگزاری این نمایشگاه، نمایش ارتباط علم، فرهنگ و توسعه می باشد که از دانشگاه های مختلف کشور و دانش آموزان مدارس شهر های مختلف کشور آثاری در این زمینه دریافت شده است.

دبیر شورای مدیریت انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه، با اشاره به برگزاری چهارمین دوره مسابقات سخنرانی ترویجی UTTED، اضافه نمود: تعداد آثار ارسالی نزدیک به 100 اثر عنوان بود که 18 اثر مجوز سخنرانی دریافتد و از این بین دو آثار آن دانش آموزی بوده است. هدف از برگزاری این برنامه تقویت بنیان ترویج علم در دانشگاه است. برپایی نمایشگاه روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه با شعار علم برای همه، هیچکس جا نمی ماند را می توان یکی دیگر از برنامه های بخش نمایشگاهی دومین جشنواره فرهنگ برشمرد.

در پایان مراسم ضمن معرفی، از برگزیدگان بخش های رقابتی و نمایشگاهی دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران به کار خود انتها داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران به کار خود انتها داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید