نحوه شکل گیری بلو هول و لذت تجربه دنیای زیر آب

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، بلو هول ها در عمق 100 فوتی شکل گرفته و محتویات آن ها تنها به وسیله غواصی زیر سطح آب دیده می گردد. این محتویات بخشی از جغرافیای طبیعی را تشکیل داده که برای ترویج اکتشافات و حفاظت از آن ها استفاده می گردد. سازمان هایی در کوشش برای محافظت از محققان با تجربه و پرورش محققان هستند و از شگفتی های زمین محافظت می نمایند. از همه نام هایی که برای تشکیلات زمین شناسی انتخاب شده، بلو هول شاید ساده ترین آن ها باشد. با این حال برای محققان دریایی دیدنی های بلو هول چیزی جز گنجینه ای از اطلاعات نیستند. جانی گاسکل، زیست شناس دریایی استرالیا گفت: با توجه به رسوب گذاری که طی هزاران سال اجرا شده است نحوه شکل گیری بلو هول می تواند مانند پوششی برای اقیانوس ها باشند. گاسکل به تازگی یک بلو هول را در گریت بریر ریف کشف نموده است. در آنجا او تصویری را ضبط کرد تا آنچه را که تقریبا غیرممکن به نظر می رسد را به تصویر بکشد و به شما نشان دهد. در مرکز گریت بریر ریف یک بلو هول با عمق 100 فوت قرار گرفته است.و دارای جانوران دریایی بسیاری مانند لاک پشت ها و ماهی های گرمسیری در آب های ساحلی می باشد. گاسکل گفت: داخل دیواره های بلو هول بسیار مناسب است و همه چیز در آنجا در جریان است. آن چیزی که آنجا بسیار برجسته می باشد کلونی بزرگ مرجانی است که به شکل جالبی شکل گرفته اند. احتمالا به دلیل عدم جریان و اختلال در عمل امواج بوده است. این کلونی ها ساختارهای انتزاعی را تشکیل می دهند که به نظر می رسد هیچ الگویی ندارند و به طور تصادفی شکل گرفته و تغییر می نمایند. با توجه به گفته های گاسکل این مرجان ها تنها در بخش پایینی گودال ها رشد می نمایند. هنگامی که غواصان به قسمت پایینی گودال ها می رسند شاهد رسوبات شنی می باشند. این مقاله شما را با تشکیل بلو هول آشنا می سازد.

نحوه شکل گیری بلو هول و لذت تجربه دنیای زیر آب

عوارض وجود

دیوارهای بالای گودال تمایل دارند که از چیزهایی که باعث کاهش آلودگی هوا می شوند، محافظت نمایند. طوفان های بزرگ می تواند به خصوص برای مرجان ها که جز کاهنده های آلودگی هستند، خطرناک باشد. پس از آنکه طوفان دبیه در ماه مارس گذشته به استرالیا رسید، گاسکل آغاز به جستجو برای نحوه شکل گیری بلو هول کرد. او در جستجوی مرجان هایی بود که از طوفان نجات یافته بودند. در پی نقشه های گوگل او یکی از آن ها را در یک مکان دورافتاده، نزدیک به 120 مایلی نزدیکترین جزیره یافت. در حالی که بلو هول نام برده، قبلا شناسایی شده بود ولی دسترسی به آن از راه دور سخت بود و بعلاوه اطلاعات کمی در خصوص آن وجود داشت. گاسکل توانست در نهایت تأیید کند که در ماه سپتامبر در طول یک غواصی یک بلو هول را مشاهده نموده اما در حال حاضر فیلم دیدنی های بلو هول در نشنال جئوگرافیک موجود است.

چه چیزی باعث تشکیل این بلو هول ها می گردد؟

تشکیل بلو هول از غارهایی بوده که در طول زمان به آرامی رشد می نمایند زیرا پس از مدتی سنگ ها آغاز به ریزش و سقوط می نماید. در طول عصر یخبندان پس از افزایش سطح آب و پر شدن گودال ها با آب بسیاری از بلو هول ها شکل گرفتند. اصطلاح بلو هول از آب های تیره دریا که تشکیلاتی را معین می نمایند الهام گرفته شده است. اغلب این آب ها مغایرتی بی نظیر با آب های فیروزه ای اطراف خود دارند. گاسکل میخواهد تا به جستجوی و آنالیز تشکیل بلو هول ادامه دهد. بعضی از این سایت ها آنالیز های علمی را در گذشته انجام داده اما با توجه به موقعیت جغرافیایی دور از ساحل هنوز قسمت هایی از گریت بریر ریف به صورت رمز و راز به جای مانده است.

منبع: همگردی

به "نحوه شکل گیری بلو هول و لذت تجربه دنیای زیر آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه شکل گیری بلو هول و لذت تجربه دنیای زیر آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید