نتایج بنچمارک مک بوک ایر از عملکرد فوق العاده تراشه M1 خبر می دهد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، چند روز قبل بالاخره بعد از مدت ها انتظار، اپل از مک های مبتنی بر تراشه اختصاصی خود رونمایی کرد که این تراشه M1 معماری Arm را برای کامپیوترهای مک به ارمغان می آورد. اگرچه اپل در مراسم معرفی این مک ها اظهار داشت که تراشه M1 از بیشتر پردازنده های کامپیوترها قوی تر است، اما حالا نتایج بنچمارک صورت گرفته بر روی مک بوک ایر مجهز به این تراشه نشان می دهد که این لپ تاپ می تواند تمام مدل های مک بوک پرو 16 اینچی دارای پردازنده های اینتل را شکست دهد.

نتایج بنچمارک مک بوک ایر از عملکرد فوق العاده تراشه M1 خبر می دهد

مک بوک ایر مجهز به تراشه M1 در بنچمارک Geekbench در بخش تک هسته ای توانسته امتیاز 1687 را کسب کند و در بخش چند هسته ای پیروز به اخذ امتیاز 7433 شده است. برای مقایسه، باید به مک بوک پرو 16 اینچی مجهز به پردازنده Core i9 اینتل اشاره کنیم که در بخش تک هسته ای و چندهسته ای به ترتیب امتیاز 1096 و 6807 را دریافت نموده است.

همین که تراشه M1 در بخش تک هسته ای و چند هسته ای نسبت به پردازنده Core i9 اینتل امتیازهای بهتری کسب نموده، بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد. بر اساس این بنچمارک، پردازنده 8 هسته ای موجود در M1 از فرکانس پایه 3.2 گیگاهرتز بهره می برد ولی پردازنده 8 هسته ای Core i9 از فرکانس پایه 2.3 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید که در حالت توربو به 4.8 گیگاهرتز می رسد.

با وجود اینکه نسل جدید مک بوک ایر، مک بوک پرو 13 اینچی و مک مینی از تراشه M1 بهره می برند، اما وجود فن در مک بوک پرو و مک مینی به آن ها اجازه می دهد که برای مدت بیشتری از حداکثر توان تراشه بهره ببرند. اما در نهایت برای اظهارنظر دقیق تر درباره عملکرد این مک ها، باید در شرایط واقعی هم آنالیز شوند.

  • مهم ترین تفاوت بین نسل جدید مک بوک ایر و مک بوک پرو یک فن است

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "نتایج بنچمارک مک بوک ایر از عملکرد فوق العاده تراشه M1 خبر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج بنچمارک مک بوک ایر از عملکرد فوق العاده تراشه M1 خبر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید