نام مریخ نورد 2020 انتخاب شد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، براساس انتشار آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا، پس از یک مسابقه ماهانه بین دانشجویان آمریکایی برای نامگذاری آخرین مریخ نورد ناسا، این آژانس روز پنجشنبه نام این مریخ نورد را افشا می کند.

نام مریخ نورد 2020 انتخاب شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ کوجی هامی به نقل از شینهوا، براساس انتشار آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL) در روز سه شنبه، پس از یک مسابقه ماهانه بین دانشجویان آمریکایی برای نامگذاری آخرین مریخ نورد ناسا، این آژانس روز پنجشنبه نام این مریخ نورد را افشا می کند.

مریخ نورد 2020 موضوع مسابقه نامگذاری سراسری در سال 2019 بود که بیش از 28 هزار مقاله توسط دانشجویان از سراسر ایالات متحده به دست آورد.

نزدیک به 4 هزار و 700 داور داوطلب متشکل از مربیان، متخصصان و علاقه مندان به فضا نیز به رسیدن مقاله ها به مرحله نیمه نهایی کمک کردند.

مریخ نورد 2020 در حال حاضر در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا قرار گرفته است که تابستان سال جاری برای پرتاب آماده می شود.

قرار است در این مرکز سه بخش تشکیل دهنده این مریخ نورد سرهم شود. مریخ نورد ناسا قرار است سال جاری و در ماه ژوئیه یا اوت پرتاب شود؛ این ماموریت در 18 فوریه 2021 در دهانه یزرو سیاره سرخ فرود خواهد آمد، جایی که جست و جوی خود را برای نشانه های محیط قابل سکونت و شواهدی از زندگی میکروبی گذشته آغاز می کند؛ براساس این بیانیه این مریخ نورد نیز نمونه ها را جمع آوری کرده و آب و هوا و زمین شناسی مریخ را مورد مطالعه قرار می دهد.

این مریخ نورد بخشی از یک برنامه اکتشاف بزرگتر است که شامل مأموریت هایی برای آماده سازی سفر انسان به سیاره سرخ می شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "نام مریخ نورد 2020 انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام مریخ نورد 2020 انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید