سرپرست وزارت خارجه بولیوی: مستعمره مکزیک نیستیم

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، سرپرست وزارت خارجه بولیوی در مصاحبه ای گفت، مکزیک باید از امور داخلی بولیوی پس از فروپاشی دولت سوسیالیست این کشور دست بردارد.

سرپرست وزارت خارجه بولیوی: مستعمره مکزیک نیستیم

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، به نقل از خبرگزاری رویترز، کارن لونگاریک، سرپرست وزارت خارجه بولیوی در گفت وگو با روزنامه الپائیس گفت: ما از دولت آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهوری مکزیک می خواهیم تا دخالت در امور داخلی بولیوی را متوقف کند و به حاکمیت کشور ما احترام بگذارد. بولیوی، مستعمره مکزیک نیست.

این گفت وگو پیش از آن انجام شد که مکزیک حادثه ای را در محل اقامت سفیرش در لاپاز، بولیوی روز آدینه گزارش کرد و گفت: پلیس بولیوی در رفت و آمد مقام های اسپانیایی به سفارت اخلال ایجاد نموده است.

لونگاریک در مصاحبه روز شنبه خود این مساله را عنوان کرد که رئیس جمهوری مکزیک چه حقی دارد تا تصمیم و خواسته مردم بولیوی را زیر سوال ببرد.

وی ادامه داد: منافع بولیوی همانند منافع روسای دیگر کشورها نیست که تنها منافع سیاسی را برای دستیاران و معاونان خود می خواهند.

دولت چپ گرای مکزیک به اوو مورالس، رئیس جمهوری مستعفی بولیوی پس از آن پناهندگی سیاسی پیشنهاد کرد که سازمان کشورهای آمریکایی خاطرنشان کرد در انتخابات ریاست جمهوری بولیوی تقلب شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سرپرست وزارت خارجه بولیوی: مستعمره مکزیک نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست وزارت خارجه بولیوی: مستعمره مکزیک نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید