مکزیک، بولیوی را به ارعاب دیپلمات هایش متهم کرد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، دولت مکزیک از احتمال جاسوسی و نظارت سرویس های امنیتی بولیوی از سفارتخانه این کشور شدیدا ابراز نگرانی کرد.

مکزیک، بولیوی را به ارعاب دیپلمات هایش متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کوجی هامی، وزارت خارجه مکزیک شامگاه دوشنبه خاطرنشان کرد که از نظارت بیش از حد دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی بولیوی از سفارتخانه خود در سوکره (پایتخت بولیوی) عمیقا نگران است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه با صدور بیانیه ای دولت بولیوی را به ارعاب دیپلمات های خود در سوکره و نظارت بیش از حد بر اقامتگاه سفیر و ساختمان سفارتخانه خود در این کشور متهم کرد.

وزارت خارجه مکزیک با بیان اینکه حدود 150 نیروی امنیتی و اطلاعاتی هم اکنون دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک این کشور در بولیوی را زیر نظر دارند، گفت آنها حتی قصد داشتند روز دوشنبه خودروی سفیر را متوقف نموده و آن را تفتیش نمایند.

این در حالی است که دولت مکزیک چندی پیش به اِوو مورالس رئیس جمهور مستعفی بولیوی، بعد از وقوع چیزی که به نظر بعضی تحلیلگران سیاسی کودتا بود، پناهندگی اعطا نموده و حضور وی در این کشور را پذیرفته بود.

ناآرامی ها در بولیوی پس از آن شروع شد که پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور که با پیروزی مورالس خاتمه یافت، معارضین نتیجه را نپذیرفته و او را به تقلب متهم کردند. همزمان هواداران احزاب معارض به خیابان آمده و درگیری های میان آن ها و نیروهای امنیتی شکل گرفت. پس از چند روز و با افزایش فشار آمریکا به بولیوی، فرماندهان ارتش در یک نشست خبری از مورالس خواستند از ریاست جمهوری کناره گیری کند. وی نیز بعد از ساعاتی با بیان اینکه نمی خواهد در کشورش شاهد خونریزی باشد، بولیوی را ترک کرد. وی در حال حاضر در آرژانتین به سر می برد و درخواست پناهندگی سیاسی داده است. همزمان دولت موقت بولیوی به ریاست جینین آنز سیاستمدار غربگرا، برای وی حکم بازداشت صادر نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مکزیک، بولیوی را به ارعاب دیپلمات هایش متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکزیک، بولیوی را به ارعاب دیپلمات هایش متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید