زباله های دانشگاه خوارزمی کود می گردد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، عضو انجمن علمی کارآفرینی دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه هزینه کود شیمیایی برای فضای سبز دانشگاه سالیانه 25 میلیون تومان است، گفت: زباله های دانشگاه می تواند جایگزینی برای کودهای شیمیایی باشد.

زباله های دانشگاه خوارزمی کود می گردد

صبا یزدانی در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ کوجی هامی گفت: از یک ماه آینده انجمن کارآفرینی ساینا دانشگاه خوارزمی فعالیت خود را برای کاهش هزینه های فضای سبز دانشگاه شروع خواهد نمود و طی آن با همکاری دانشجویان و اساتید، زباله های خوابگاه ها و مناطق مسکونی تفکیک شده و از آنها برای فراوری کمپوست و کود برای فضای سبز دانشگاه استفاده خواهد شد.

یزدانی در مورد چگونگی انجام این کار گفت: این اقدام با استفاده از کرم های ورمی کمپوست انجام خواهد شد، با این کار نه تنها در هزینه های خرید کود شیمیایی صرفه جویی می گردد بلکه به دلیل رشد و تکثیر سریع این کرم ها، فروش خود کرم ها نیز می تواند منبع در آمد خوبی برای دانشگاه باشد.

وی در ادامه اضافه نمود: دانشگاه هر ساله 25 میلیون تومان برای کودهای شیمیایی فضای سبز دانشگاه هزینه می نماید که معایب فراوانی دارد؛ این کودها علاوه بر آن که گران قیمت هستند به فضای سبز هم آسیب می زنند، البته بوی نامطبوع و آزار دهنده آن بخشی مهمی از معایب آن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "زباله های دانشگاه خوارزمی کود می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زباله های دانشگاه خوارزمی کود می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید