دولت افغانستان: نیروهای امنیتی به حالت تهاجمی تغییر شرایط دهند

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، اشرف غنی در واکنش به حملات اخیر طالبان تاکید نمود که نیروهای امنیتی با خروج از حالت تدافعی به حالت تهاجمی تغییر شرایط دهند.

دولت افغانستان: نیروهای امنیتی به حالت تهاجمی تغییر شرایط دهند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ کوجی هامی، اشرف غنی در واکنش به حملات انتحاری روز گذشته و تشدید حملات طالبان در افغانستان از نیروهای امنیتی این کشور خواست تا با تغییر شرایط از حالت تدافعی به حالت تهاجمی، مواضع طالبان و دیگر گروهها را هدف قرار دهند.

روز گذشته در حمله انتحاری به یک مراسم خاکسپاری در شهرستان خیوه ولایت ننگرهار 24 نفر جان خود را از دست دادند و 68 تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس گزارش وزارت بهداشت افغانستان، حمله به بیمارستان صد تختخوابی در منطقه شیعه نشین کابل نیز 16 تن جان باختند و 16 تن دیگر از جمله 5 کودک زخمی شدند.

اشرف غنی که در یک برنامه تلویزیونی گروه تروریستی داعش و طالبان را مسئول حملات روز گذشته دانست.

این در حالی است که طالبان ارتباط این گروه با حملات روز گذشته را تکذیب کرد و گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به مراسم خاکسپاری را به عهده گرفته است.

غنی در اظهاراتش ازسرگیری دوباره حملات را به منظور دفاع از افغانستان و نیز محافظت از ساختارهای این کشور و نیز برای دفاع در برابر تهدیدها و حملات طالبان و دیگر گروه های تروریستی ضروری دانست.

پیش از این تمامی نیروهای نظامی افغانستان تنها مجاز به دفاع در برابر حملات طالبان بودند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دولت افغانستان: نیروهای امنیتی به حالت تهاجمی تغییر شرایط دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان: نیروهای امنیتی به حالت تهاجمی تغییر شرایط دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید