دمشق به نشست چهارجانبه درباره سوریه دعوت نشد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، سفیر سوریه در سازمان ملل امروز چهارشنبه گفت: دمشق دعوتنامه ای را برای حضور در نشست چهارجانبه ای که قرار است درباره سوریه و در فوریه 2020 در استانبول برگزار گردد، دریافت نکرده است.

دمشق به نشست چهارجانبه درباره سوریه دعوت نشد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بشار جعفری، سفیر سوریه در سازمان ملل در نیویورک که ریاست هیات دمشق را در نشست مذاکرات آستانه-14 برعهده دارد در پاسخ به این سوال که آیا سوریه در نشست چهارجانبه ای که رییس جمهوری ترکیه آن را سازماندهی می نماید دعوت شده یا خیر، گفت: ما روابط دیپلماتیک با ترکیه نداریم. آنها از ما برای حضور در این نشست که با حضور ترکیه، انگلیس، فرانسه و آلمان و در فوریه 2020 در استانبول برگزار می گردد، دعوت به عمل نیاورده اند. اگرچه ما روابطی با ترکیه نداریم اما هنوز بخش هایی از سرزمین ما را اشغال نموده اند و در پشت بسیاری از این بحران ها هستند.

مذاکرات آستانه - 14 روز سه شنبه پشت درهای بسته برگزار گردید، در حالی که امروز طرف های حاضر جلسه عمومی را برگزار می نمایند و ابلاغیه ای مشترک منتشر می گردد.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه اعلام نموده بود نشستی درباره سوریه در فوریه برگزار می گردد.

در دسامبر اردوغان نشستی چهار جانبه را با حضور امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و در حاشیه نشست ناتو در لندن درباره سوریه برگزار کرد و درباره اوضاع در این کشور به گفت وگو پرداخت.،ایسنا

بیشتربخوانید،هشدار ترامپ درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا

منبع: ایران آنلاین

به "دمشق به نشست چهارجانبه درباره سوریه دعوت نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمشق به نشست چهارجانبه درباره سوریه دعوت نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید