فراوری یک لنز تماسی جدید که بیسیم شارژ می گردد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، محققان کره جنوبی پیروز به فراوری یک لنز تماسی واقعیت افزوده رباتیک شده اند که می تواند کاربردهای وسیع تری را برای لنزهای تماسی فراهم کند.

فراوری یک لنز تماسی جدید که بیسیم شارژ می گردد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی و به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه یانسه(Yonsei) کره جنوبی یک نوع لنز تماسی رباتیک ساخته اند که می تواند به صورت بیسیم شارژ گردد و استفاده از لنزهای تماسی را یک گام به واقعیت نزدیک تر کند.

در اطراف این لنز آنتن شفاف مدور و سیستم قدرتمند خازنی واقع شده است که می تواند بدون احتیاج به اتصال به منبع تغذیه خارجی، انرژی مداوم دریافت کند.

این لنزهای جدید آزمایشگاهی قادرند بدون افزایش در دمای خود برق را منتقل نمایند و مضرات استفاده طولانی مدت از این لنزها را از بین ببرند و بدون هیچ تخریبی نگهداری شوند.

تیم تحقیقاتی پروژه به جای استفاده از مواد سفت و سخت، از مواد لنز تماسی نرم استفاده کردند تا اطمینان پیدا نمایند که محصول ساخت آن ها در شرایط وسیعی قابل استفاده است.

انعطاف پذیری این لنز هوشمند مانند سایر لنزهای تماسی معمولی است و با استفاده از شدت جریان برق در آن می توان نشانگرهای زیستی گوناگون در اشک یک فرد را آنالیز کرد.

ساخت این لنز تماسی رباتیک که به صورت بیسیم شارژ می گردد، فناوری های کاشتنی واقعیت افزوده را یک گام به واقعیت نزدیک تر می نماید.

پیش از این هم محققان سراسر دنیا در حوزه لنزهای تماسی کارهای ارزشمندی انجام داده اند. به عنوان مثال در اوایل امسال میلادی محققان دانشگاه کالیفرنیا،سن دیگو یک لنز رباتیک تماسی ساختند که به کاربران خود اجازه می دهد با استفاده از چشمک زدن به یک شی ء خاص زوم نمایند. این لنز با استفاده از پنج الکترود کار می نماید که در اطراف چشم قرار می گیرند.

در تابستان امسال هم شرکت سامسونگ حق نشر اختراع لنزهای تماسی با قابلیت عکس برداری و فیلم برداری را در آمریکا به نام خود ثبت کرد، لنزهای تماسی که بتوانند تصاویر را مستقیم به داخل چشم فرد بتابانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فراوری یک لنز تماسی جدید که بیسیم شارژ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری یک لنز تماسی جدید که بیسیم شارژ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید