بررسی طرح تمدید برنامه ششم در کمیسیون برنامه

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از بررسی طرح تمدید یک ساله برنامه ششم توسعه خبر داد.

بررسی طرح تمدید برنامه ششم در کمیسیون برنامه

محمد مهدی مفتح در گفت و گو با وبلاگ کوجی هامی در توضیح جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در این جلسه طرح اصلاح ماده 124 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه و یا همان تمدید یک ساله این برنامه بررسی و مقرر شد این طرح در جلسه ای با حضور میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی بیشتر قرار گیرد تا در صورت لزوم دولت برای تمدید یک ساله برنامه ششم توسعه کشور لایحه ای به مجلس تقدیم کند.

وی ادامه داد: البته با توجه به انتها قانون برنامه پنجساله ششم و تدوین برنامه هفتم مقرر شد کمیته ای در کمیسیون برنامه تشکیل شود تا ضمن بررسی مقدار اجرای مواد برنامه ششم، نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی کند همچنین در تدوین و بررسی برنامه هفتم پیروز تر عمل شود.

مفتح در ادامه به بررسی لایحه اصلاح قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح منطقه ها کمتر پیشرفته در این نشست اشاره و اظهار کرد: این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیته برنامه ریزی، آمایش و آمار کمیسیون ارسال شد.

وی ادامه داد: همچنین طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور به نام کمیسیون فرعی با حضور مسئولان وزارتخانه های نیرو و نفت بررسی شد. در این طرح، راهکار حل مسائل صنعت برق در قالب برداشت از صندوق توسعه ملی و کمک وزارت نفت با پرداخت گاز به نیروگاه ها و سایر تسهیلات بیان شده که به دلیل گستردگی محتوای آن موضوع به کمیته مربوطه جهت بررسی بیشتر ارجاع شد.

مفتح در انتها گفت که اعضای هیئت تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق های نجومی هم مشخص شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بررسی طرح تمدید برنامه ششم در کمیسیون برنامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی طرح تمدید برنامه ششم در کمیسیون برنامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید