این میوه ها برای سلامت پوست معجزه می نمایند!

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، میوه ها خواص مختلفی برای بدن دارند، زیرا مواد مغذی مورد احتیاج را فراهم نموده و مانع از ابتلا به بیماری های مختلف می شوند. یکی از خواص مورد توجه میوه ها یاری به حفظ سلامت پوست است که موجب طراوت و شادابی سلول های پوستی می شوند.

این میوه ها برای سلامت پوست معجزه می نمایند!

به گزارش صدآنلاین، در این میان بعضی میوه ها به دلیل وجود ترکیبات خاص برای بهبود شرایط پوست مفیدتر هستند و حتی می توان از آن ها برای تهیه ماسک های پوستی استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی میوه های مفید برای پوست بپردازیم.

گروهی از میوه ها برای پوستی سالم و شاداب مفید هستند که در ادامه به معرفی بعضی از آن ها می پردازیم.

هندوانه و شادابی پوست

هندوانه از جمله میوه های خوشمزه بهاری و تابستانی است که با گرم شدن هوا به بازار راه می یابد. این میوه محتوای آب زیادی دارد که با هیدراتاسیون بدن مانع از خشکی پوست خواهد شد. به طور کلی خوردن آب به طور روزانه برای سلامت بدن و شادابی پوست بسیار لازم است. اما به دلیل آنکه نوشیدن مداوم آب کار سختی است، می توان در کنار آن میوه و آبمیوه های طبیعی را مصرف نمود تا بخشی از احتیاج روزانه بدن به آب را تامین نمایند. بعلاوه ویتامین های موجود در این میوه برای سلامت پوست مفید هستند.

آووکادو، معجزه سلامت پوست

بعضی افراد آووکادو را به عنوان معجزه سبز می شناسند، زیرا خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. از این میوه در تهیه غذا و اسموتی های مختلف نیز استفاده می گردد. آووکادو دارای ماده ای به نام لوتئین است که به آبرسانی عمیق پوست یاری می نماید، در نتیجه پوستی سالم و شاداب تر خواهید داشت. وجود اسیدهای چرب امگا 3 و 6 نیز موجب بهبود سلامت بافت های پوستی می گردد. علاوه بر خوردن این میوه، می توانید با ترکیب آووکادو نرم شده، مقداری عسل و ماست، یک ماسک پوستی مناسب تهیه کنید.

انگور قرمز و سلامت سلول های پوستی

انگور قرمز یکی از میوه های محبوب و خوشمزه تابستانی است که برای سلامت پوست مفید است. مصرف این میوه از ایجاد جوش و آکنه و دیگر مسائل پوستی جلوگیری می نماید. وجود آنتی اکسیدانی به نام رزوراتول در ترکیبات انگور قرمز، از تخریب و آسیب سلول های پوستی جلوگیری نموده و روند پیری پوست را کندتر می نماید. از مصرف انگور قرمز در رژیم غذایی خود غافل نشوید، چراکه خاصیت آنتی باکتریال این میوه، پوست را پاکسازی می نماید.

انجیر و بهبود پوست

انجیر یکی از میوه هایی است در رنگ های مختلف وجود دارد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که سطح رادیکال های آزاد در پوست را کاهش داده و مانع از تجمع آن ها می گردد. بدین طریق از آسیب سلول های پوستی، پیری زودرس پوست و بعلاوه بیماری های مختلف جلوگیری خواهد شد. این میوه سرشار از مواد معدنی همانند کلسیم، منگنز و منیزیم است که می تواند با تامین بخشی از احتیاج بدن به این مواد مغذی، منجر به حفظ سلامتی پوست و دیگر اندام ها گردد.

پرتقال میوه ای برای سلامت پوست

پرتقال منبع مهمی از ویتامین C است که وجود این ویتامین محرک فراوری کلاژن خواهد بود. به همین خاطر پرتقال را میوه ای مفید برای پوست می دانند. بعلاوه وجود اسید سیتریک در این میوه برای برطرف تیرگی های پوستی، جای جوش و آکنه و لک های پوستی سودمند خواهد بود. اگر شما نیز دچار مسائل پوستی هستید، مصرف پرتقال و آب پرتقال را در رژیم غذایی خود جای دهید. پرتقال حاوی مقادیر زیادی آب است که با آبرسانی پوست مانع از خشکی و پیری پوست می گردد.

می توانید از پرتقال به صورت موضعی نیز بهره ببرید. برای این کار ابتدا صورت خود را با آب و صابون بشویید تا آلودگی ها از بین بروند. سپس از پرتقال برش های نازک تهیه نموده و آن را روی پوست قرار دهید. اجازه دهید پرتقال ها در حدود 15 الی 20 دقیقه روی پوست بمانند، سپس صورت خود را آبکشی کنید.

آناناس میوه استوایی مفید برای پوست

آناناس با طعمی دلپذیر و مجذوب کننده در تهیه دسر، کیک، آبمیوه و اسموتی های مختلف کاربرد دارد. این میوه استوایی نیز در فهرست میوه های مفید برای سلامت پوست قرار می گیرد. آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که با کاهش التهابات پوستی، از ایجاد مسائل پوستی مانند جوش و آکنه جلوگیری نموده و منجر به حفظ سلامت سلول های پوستی می گردد. آناناس را میوه ای ضد پیری می شناسند، زیرا دارای مقادیر زیادی ترکیبات آنتی اکسیدان است که برای سلامت سلول های پوستی و بدن مفید هستند.

پوستی سالم و شاداب با خرید میوه و مصرف آن

همانطور که در این مطلب گفته شد، بعضی میوه ها برای جوانی و طراوت پوست بسیار مفید هستند و برای اثرگذاری بیشتر آن ها بر روی پوست، باید از میوه های تازه استفاده نمود. البته، گاهی اوقات به دلیل خستگی، کمبود وقت یا شرایط بد آب و هوایی مانند گرمای زیاد، خرید میوه به کاری سخت تبدیل می گردد. در این صورت می توان از سفارش میوه به صورت آنلاین استفاده کرد.

برای استفاده از این سرویس به سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود مراجعه کنید و در فهرست میوه فروشی های نزدیک به محل سکونت خود، میوه و سبزیجات مورد احتیاج را سفارش دهید. با این روش برترین و باکیفیت ترین میوه ها در زمانی کوتاهی به دست شما می رسند. بعلاوه امکان بهره مندی از تخفیف های اسنپ فود تا بیش از 30 درصد را خواهید داشت. سرویس خرید میوه آنلاین علاوه بر تهران، در تمامی شهرهای ایران فراهم شده است تا شما بدون هیچگونه سختی، هر آنچه را که احتیاج دارید سفارش دهید.

منبع: فرارو

به "این میوه ها برای سلامت پوست معجزه می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این میوه ها برای سلامت پوست معجزه می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید