الجعفری: پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه باید مختومه شود

به گزارش وبلاگ کوجی هامی به نقل از سانا، نماینده سوریه در سازمان ملل بار دیگر بر دروغ بودن ادعاهای کشورهای غربی درباره پرونده شیمیایی در سوریه و لزوم مختومه شدن این پرونده تاکید کرد.

بشار الجعفری با بیان اینکه سوریه به تعهدات خود در قبال توافقنامه منع انتشار تسلیحات شیمیایی عمل کرده است، مختومه شدن این پرونده را خواستار شد.

الجعفری در نشست شورای امنیت سازمان ملل که به صورت مجازی برگزار گشت، با بیان اینکه سوریه برای خلاص شدن از سلاح های شیمیایی خود و حل و فصل مسائل برجسته با سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی همکاری کرده است، گفت: این امر مستلزم توقف دستکاری این پرونده و بسته شدن آن است چرا که سوریه به تعهدات خود در قبال توافقنامه منع سلاح های شیمیایی عمل کرد و تمام ذخایر خود را از ژوئن 2014 امحا کرده است.

الجعفری: پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه باید مختومه شود

الجعفری مجدداً فشارها علیه نمایندگان سازمان ملل و سازمان منع سلاح های شیمیایی با هدف سیاسی کردن پرونده شیمیایی سوریه از سوی کشورهای غربی را محکوم کرد.

وی تاکید کرد: نمایندگان برخی کشورهای غربی در شورای امنیت در مورد پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه دروغ می گویند و سعی برای تحریف حقایق علمی در مورد این پرونده دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "الجعفری: پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه باید مختومه شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجعفری: پرونده تسلیحات شیمیایی سوریه باید مختومه شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید