اردوغان بازهم به اتهام پراکنی علیه دولت سوریه پرداخت

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، ریاست جمهوری ترکیه، بر خلاف گزارش ها مبنی بر توقف درگیری ها در ادلب، دولت سوریه را به نقض آتش بس متهم کرد.

اردوغان بازهم به اتهام پراکنی علیه دولت سوریه پرداخت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کوجی هامی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با متهم کردن دولت سوریه به نقض آتش بس در استان ادلب، مدعی شد دمشق از بحران شیوع ویروس کووید19 در دنیا استفاده نموده تا عملیات ها علیه گروه های مسلح در این منطقه را افزایش دهد.

اردوغان شامگاه دوشنبه طی سخنرانی بعد از جلسه هیأت دولت ترکیه در استانبول، با بیان اینکه ترکیه به هیچ گروه سیاهی در منطقه اجازه نمی دهد که آتش بس را نقض کند، به دولت سوریه هشدار داد در صورت شروع خشونت ها، بهای سنگینی را پرداخت خواهد نمود.

به نوشته وبگاه شبکه تی.آر.تی، وی درباره ادعاهای خود شرح داد: همزمان که ترکیه به تعهداتش ذیل توافق [آتش بس] 5 مارس با روسیه پایبند است، به رژیم [سوریه] اجازه هیچ ستیزه جویی را نمی دهد. اگر رژیم به نقض آتش بس و توافق ادامه دهد، بهای سنگینی را پرداخت می نماید.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از صحبت هایش درباره حمایت آنکارا از دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس، از جامعه دنیای خواست که از نیروهای فائز السراج در مقابل ستیزه جویی های خلیفه حفتر سرنموده تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی مستقر در طبرق حمایت نمایند.

بر این اساس، اردوغان گفت: بار دیگر، از جامعه بین المللی می خواهیم دولت مشروع این کشور را علیه حفترِ کودتاچی حمایت کند.

وی با بیان اینکه بعضی کشورها از توافق امنیتی-دریایی ترکیه و لیبی در حوزه مدیترانه ناخشنود هستند، توضیح داد: در هر حال، این توافق به اطلاع سازمان ملل رسیده و فرایند آن نیز کامل شده است.

اردوغان در حالی بدون توجه به شرایط کشور خود در بحبوحه بحران شیوع ویروس کووید19، به اظهار نظر درباره امور داخلی کشورهای سوریه و لیبی می پردازد که تا کنون 90980 نفر در ترکیه به این بیماری آلوده شده و 2140 تن نیز جان خود را از دست داده اند.

وزارت دفاع ترکیه امروز اعلام نمود عملیات های نظامی برون مرزی این کشور در غرب آسیا و شمال آفریقا ادامه دارد. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "اردوغان بازهم به اتهام پراکنی علیه دولت سوریه پرداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان بازهم به اتهام پراکنی علیه دولت سوریه پرداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید