آموزش عیب یابی خودرو

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، یک راننده حرفه ای باید از علم مکانیکی آگاهی داشته باشد تا بتوانید مسائل جزئی خودرو را تشخیص و از بروز مسائل اساسی پیشگیری کند.

آموزش عیب یابی خودرو

به نظر شما چگونه باید مسائل فنی خودرو را حل کنید وقتی دسترسی به مکانیک ندارید؟ تصور کنید اگر استارت بزنید، ولی ماشین روشن نگردد چه باید کرد؟

1. اولین موردی که در روبرو با این مشکل باید آنالیز گردد، پمپ بنزین است. اگر سیستم سوخت رسانی ماشین به درستی عمل نکند، موتور از کار می افتد و روشن نمی گردد.

2. اگر پمپ بنزین مسئله ای نداشت به سراغ فیوز ها بروید. فیوز ها را چک کنید، مغز سوییچ و سوکت را کنترل کنید.

3. اگر مشکل از فیوز ها هم نباشد، به احتمال زیاد باید ایراد از باتری شما باشد؛ اگر باتری ماشین ضغیف شده باشد، پس از چرخاندن سوییچ صفحه کیلومتر روشن می گردد، ولی پس از استارت زدن صفحه کلید خاموش می گردد. برای حل این مشکل می توانید ماشین را هل بدهید و یا باتری به باتری کنید.

4. اگر استارت زدید و استارت با صدا های عجیب و غریب همراه بود، احتمالا سیستم استارت شما ضعیف و یا نیم سوز شده است و علت دومی که باعث ایجاد این مشکل می گردد، شکسته شدن چرخ دنده های استارت است.

5. آنالیز دینام را در این چک فهرست از قلم نیاندازید. اگر هیچ کدام از موارد ذکر شده در بالا صادق نبود، احتمالا دینام با مشکل روبرو شده است و باید آن را تعوض کنید.

چرا یک دفعه شتاب اتومبیل کاهش یافت؟

کاهش شتاب خودرو مسئله ای نیست که بتوانید با آن کنار بیایید و باید سریعا این مشکل را برطرف کنید. در ادامه به آنالیز علل کاهش شتاب ماشین پرداخته ایم.

1. فیلتر هوا را تعویض کنید

فیلتر هوای خودرو را پس از مدتی باید تعویض کنید. اگر فیلتر هوا خیلی کثیف گردد، خودرو راه تنفس ندارد و باعث کاهش شتاب خودرو، روشن شدن چراغ چک خودرو و افزایش مصرف سوخت می گردد. زمان تعویض فیلتر هوا بستگی به مقدار کارکرد خودرو و آلودگی هوا دارد؛ اما به طور معمول گفته می گردد که هر 5 هزار کیلومتر فیلتر هوا را عوض کنید.

2. پای پمپ بنزین در میان است

اختلال در پمپ بنزین می تواند باعث کاهش شتاب خودرو گردد. برای برطرف این مشکل باید پمپ را تعویض کنید و برای جلوگیری از این اختلال سعی کنید هیچ وقت بنزین موجود در باک بنزین شما کمتر از یک چهارم حجم باک نگردد.

3. شمع خودرو، در مقدار شتاب آن موثر است

شمع خودرو تا زمانی که معیوب نشده باشد می تواند شتاب خودروی شما را تضمین کند، بعد از تمام شدن عمرشان

انفجار های خفیفی ایجاد می نمایند و شتاب خودرو را کاهش می دهد.

علت ریپ زدن خودرو چیست؟

احتمالا شما هم اصطلاح ریپ زدن خودرو را شنیده اید، اما می دانید ریپ زدن به چه معنا است؟ علت اینکه یک ماشین ریپ می زند چیست؟ ریپ زدن ماشین به معنی اختلال در عملکرد خودرو است و دلایل متعددی دارد که در ادامه به آنالیز آن پرداخته ایم.

1. اگزوز باعث ریپ زدن خودرو شده است

مهم ترین علت ریپ زدن خودرو، مسدود بودن سیستم اگزوز و عدم خروج گاز های تولیدی است.

2. باک بنزین خالی است

یکی دیگر از دلایلی که باعث ریپ زدن ماشین شما می گردد، خالی بودن باک بنزین است. اگر باک بنزین شما خالی باشد، خودرو به ریپ زدن می افتد و خاموش می گردد.

3. سیستم برقی خودرو معیوب شده است

اگر سیستم برقی خودروی شما دچار مشکل گردد و نتواند به خوبی برق رسانی به ماشین را انجام دهد، خودرو به ریپ زدن می افتد. این مشکل معمولا به علت خرابی سنسور ها و یا سیم کشی به وجود می آید و کارشناسان مزایده کار توصیه می نمایند هیچ وقت به سیستم برق ماشین دست نزنید و برای برطرف مشکل حتما به یک مکانیک ماهر مراجعه کنید.

چرا ماشین خاموش می گردد؟

ماشین به دلایل مختلفی می تواند خاموش گردد، این خاموش شدن می تواند در حالت سکون، هنگام گاز دادن و یا هنگام حرکت اتفاق بیوفتد.

1. دینام عملکرد خودش را از دست داده است

دینام مسئولیت تامین برق ماشین را بر عهده دارد. اگر ماشین به طور ناگهانی خاموش گردد و چراغ های ماشین آغاز به کم نور شدن نمایند، خبر از خراب بودن دینام دارد. اگر متوجه شدید که دینام ماشین شما به مشکل برخورده است، در این صورت بهتر است به یک مکانیک مراجعه کنید تا دینام شما را تعمیر کند.

2. ماشین نفس نمی کشد

اگر هوای مورد احتیاج جهت مشتعل شدن سوخت در ماشین نباشد و راستا ورودی هوا به موتور مسدود باشد، عمل سوختن نمی تواند به طور کامل صورت بگیرد و باعث خاموش شدن ماشین می گردد. در این صورت باید مشکل انسداد را برطرف کنید تا بتوانید به رانندگی خود ادامه بدهید.

3. سنسور ها از کار افتاده اند

خودرو از تعدادی سنسور تشکیل شده است که این سنسور ها اطلاعات را دریافت و به ECU منتقل می نمایند؛ اگر اختلالی در عملکرد این سنسور ها بوجود بیاید، باعث می گردد که موتور نتواند عملکرد خوبی داشته باشد و موتور خاموش می گردد.

بیشتربخوانید

منبع: مزایده کار

وبلاگ کوجی هامی وب گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آموزش عیب یابی خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش عیب یابی خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید