آمریکا تعریف اینترنت پهن باند را تغییر داد، حداقل سرعت موردنیاز، 100 مگابیت برثانیه!

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، دولت آمریکا تعریف اینترنت پهن باند را اصلاح نموده و پیش نیازهای سخت گیرانه تری برای آن در نظر گرفته است.

آمریکا تعریف اینترنت پهن باند را تغییر داد، حداقل سرعت موردنیاز، 100 مگابیت برثانیه!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ کوجی هامی ، صادقانه به نظرم حد نصاب تازه ما باید 100 مگابیت برثانیه باشد. از نظر من هر چیز کمتر از آن، ظلم کردن در حق بچه ها مان، آینده مان و اقتصاد دیجیتال تازهمان است. این سخن را 9 سال پیش جسیکا روزن ورسل، رئیس هیئت مدیره کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC)، به زبان آورد؛ حالا پس از مدت زمانی طولانی، دولت رسما دست به کار شده است.

براساس گزارش زومیت، کمیسیون فدرال ارتباطات ساعاتی پیش در بیانیه ای مطبوعاتی تعریف عبارت اینترنت پهن باند (Broadband) را تغییر داد و گفت ازاین پس به سرویسی پهن باند می گوید که دارای سرعت دانلود 100 مگابیت برثانیه و سرعت آپلود 20 مگابیت برثانیه باشد.

پهن باند از سال 2015 تا به امروز به سرویسی اشاره می کرد که سرعت دانلود و آپلود به ترتیب 25 مگابیت برثانیه و 3 مگابیت برثانیه داشته باشد. رئیس هیئت مدیره سابق FCC به هنگام ترک این سازمان در سال 2021 گفت که همچنان به چیزی بیشتر از سرعت دانلود 25 مگابیت برثانیه احتیاج نداریم.

تغییر رسمی تعریف پهن باند بیشتر از آنچه که فکرش را بکنید اهمیت دارد. کمیسیون فدرال ارتباطات بر اساس همین تعاریف در گزارش هایش معین می نماید که آیا برای بستن شکاف پهن باند پیروز بوده است یا نه. بعلاوه طبق همین تعریف معین می گردد که باید چقدر به ارائه دهندگان خدمات اینترنتی برای فعال سازی اینترنت پرسرعت در سراسر ایالات متحده یاری مالی کرد.

کمیسیون فدرال ارتباطات می گوید استاندارد تازه پهن باند را بر اساس پیش احتیاجهای فعلی یاری های مالی فدرال و ایالتی، الگوهای استفاده مصرف کننده و آنچه که به وسیله ارائه دهندگان خدمات اینترنتی در دسترس قرار می گیرد، معین نموده است.

بر اساس گفته FCC، امروزه تقریبا 28 درصد از آمریکایی ها در منطقه ها روستایی به اینترنت باکیفیت و پرسرعت دسترسی ندارند؛ البته تعریف اینترنت باکیفیت به موارد زیادی ازجمله قیمت و تأخیر هم ارتباط دارد و صرفا به پهنای باند محدود نیست.

طبق داده های منتشرشده به وسیله FCC، در حال حاضر 45 میلیون آمریکایی از دسترسی به سرعت دانلود 100 مگابیت برثانیه و سرعت آپلود 20 مگابیت برثانیه در اینترنت ثابت و سرعت دانلود و آپلود به ترتیب 33 مگابیت برثانیه و 3 مگابیت برثانیه در اینترنت 5G-NR محرومند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "آمریکا تعریف اینترنت پهن باند را تغییر داد، حداقل سرعت موردنیاز، 100 مگابیت برثانیه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تعریف اینترنت پهن باند را تغییر داد، حداقل سرعت موردنیاز، 100 مگابیت برثانیه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید