آمریکا به حمایت از رژیم آل سعود سرانجام دهد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، مضاوی الرشید سخنگوی حزب معارض سعودی التجمع الوطنی در مقاله خود در سایت میدل ایست آی نوشت: جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا یک فرصت واقعی برای بازنگری در سیاست های این کشور در قبال حمایت از حکام مستبد دارد؛ حاکمانی که ملت های خود را از حقوق اولیه آنها محروم می نمایند.

آمریکا به حمایت از رژیم آل سعود سرانجام دهد

وی اضافه نمود: این حقوق و ارزش ها در جریان حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید مورد تهدید نهاده شد. در حال حاضر، بایدن یک فرصت مهم برای بهبود عملکرد بین المللی آمریکا پیش روی خود دارد.

الرشید ادامه داد: آمریکا و بایدن باید دست از حمایت از رژیم آل سعود بردارند چرا که این رژیم از هیچ اقدامی برای از بین بردن امنیت ملت خود دریغ ننموده است.

وی نوشت: اقدامات عربستان سعودی برای گسترش نفوذ خود در خارج از این کشور باعث ایجاد آشوب و خون ریزی در منطقه و به ویژه یمن شده است.

الرشید ادامه داد: آمریکا نقش مهمی در حمایت از رژیم های مستبد و دیکتاتور در برابر محاکمه بین المللی ایفا نموده است. حمایت دونالد ترامپ از قاتلان جمال خاشقجی منتقد نظام سعودی یکی از این نمونه ها است.

الرشید هم چنین در مورد رابطه میان عربستان و ایران بیان کرد: موضوع، پیروزی در جنگ با ایران نیست زیرا این جنگ، منطقه را به سمت مرگ، فرقه گرایی و درگیری پیش خواهد برد. ملت عربستان، خواهان جنگ با ایران نیست بلکه سران آن، خواهان این مساله هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا به حمایت از رژیم آل سعود سرانجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به حمایت از رژیم آل سعود سرانجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید