آخرین جزئیات از شرایط نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ممنوعیت بکارگیری نیروهای حق التدریس قانون مصوب مجلس است، به تشریح چگونگی همکاری در آینده با آنها پرداخت.

آخرین جزئیات از شرایط نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، در چند وقت گذشته خبرهایی مبنی بر قطع همکاری آموزش و پرورش با نیروهای حق التدریس و خرید خدمات منتشر شد و پس از انتشار این اخبار نیروهای حق التدریس در تماس های مکرر با خبرگزاری ایرنا و بعضی تجمعات مقابل آموزش و پرورش خواستار همکاری دوباره هستند.

بعضی از این معلمان می گویند که بیش از 15 سال از عمر خود را در کلاس های درس گذرانده و اکنون دیگر توانایی آغاز کاری دیگر را ندارند و احتیاج دارند که همچنان به شغل معلمی ادامه دهند.

در این راستا، قاسم احمدی لاشکی درباره قطع همکاری آموزش و پرورش با نیروهای حق التدریس اظهار کرد: مجلس از سال 1389 مصوبه ای را ابلاغ نموده که بکارگیری نیروهای حق التدریس ممنوع است و وقتی براساس قانون این کار ممنوع می گردد، کاری از دست ما برای ادامه همکاری برنمی آید و قانون باید رعایت گردد.

وی اضافه نمود: اما در این راستا، نیروهای حق التدریس و خرید خدماتی که از گذشته با ما همکاری داشتند، براساس دستور وزیر قرار است که از آنها همچنان براساس احتیاج منطقه ها استفاده گردد.

براساس این قانون امکان ورود نیروی تازه به عنوان حق التدریس و خرید خدمات وجود ندارد و جلوی آنها گرفته می گردد.

احمدی لاشکی مطرح کرد: آموزش و پرورش باید نیروها را از مسیر دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به چرخه تعلیم و تربیت وارد کند، بنابراین صرفا افرادی که از گذشته همکاری داشتند و منطقه ها احتیاج داشته باشد، از ظرفیت آنها استفاده می گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که شیوه همکاری با این افراد چگونه است، گفت: فعلا قرار بر این است که همکاری ها به صورت حق التدریس ادامه پیدا کند، اکنون این موضوع در ردیف 11 تا 16 کمیسیون آموزش مجلس است و اگر به صحن علنی مجلس بیاید و مصوبه تازهی را به ما ابلاغ نمایند، بی شک مجری قانون گذار هستیم اما اگر قانون گذار مصوبه تازهی را به ما ندهد، همین رویه فعلی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آخرین جزئیات از شرایط نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین جزئیات از شرایط نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید