3 تا5دقیقه؛زمان استاندارد برای مسواک زدن، ضرورت استفاده ازنخ دندان

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، سیدعلی حائری طباطبایی متخصص درمان ریشه در نشست خبری هجدهمین کنگره بین المللی اندودونتیس ایران اضافه کرد: این کنگره تشخیص و تحت درمان ریشه دندان از محورهای اصلی آن بوده و به روزترین متدهای درمان ریشه و تجهیزات و امکاناتی که در این زمینه به کار گرفته می گردد، توسط اساتید و صاحب نظران برجسته حاضر در کنگره مورد بحث و گفت وگو قرار می گیرد.

3 تا5دقیقه؛زمان استاندارد برای مسواک زدن، ضرورت استفاده ازنخ دندان

وی با اشاره به اینکه این کنگره 150 سخنران داخلی و 11 سخنران خارجی از کشورهای کانادا، ترکیه، آمریکا، هلند و هند دارد، گفت: تعداد زیادی مقاله و پوستر به دبیرخانه کنگره ارسال شده که تعداد زیادی از آنها به عنوان پوستر و مقاله برگزیده انتخاب شده است.

این اندودونتیست با بیان اینکه دندان یک سطح سخت به نام مینا و عاج دارد و در مرکز آن پالپ دندان وجود دارد، گفت: در گذشته اگر این پالپ ملتهب می شد آن را تخلیه می کردند ولی امروز کوشش بر حفظ پالپ دندان بوده و سعی می نمایند از روش های جدید این التهاب را درمان نمایند که همه این مسائل مرتبط با تازه های درمانی ریشه دندان است.

حائری طباطبایی با اشاره به اینکه آموزش های بهداشتی در پیشگیری از پوسیدگی دندان و درنهایت آسیب به ریشه دندان حائز اهمیت است، گفت: استفاده از نخ دندان در بهداشت دندان بسیار مفید بوده، چرا که بدون استفاده از نخ دندان، یک سوم سطح دندان اصلا تمیز نمی گردد، بنابراین برای پیشگیری از پوسیدگی دندان، استفاده از نخ دندان اهمیت زیادی دارد.

قائم مقام رئیس هجدهمین کنگره اندودونتیس ایران بیان داشت: برای هر بار مسواک زدن باید این مسئله حدود 3 تا 5 دقیقه به طول انجامد و مسواک زدن شدید و محکم باعث بافت سخت دندان، سایش آن و در نتیجه حساسیت دندانی خواهد شد، در نتیجه روش های مسواک زدن بسیار اهمیت دارد.

وی اعلام نمود: در هجدهمین کنگره اندودونتیس ایران علاوه بر ارائه روش های جدید درمان ریشه دندان، موضوعات مختلف دیگری همچون تصویربرداری ها و رادیوگرافی های سه بعدی، کارگاه اخلاق و مطب داری، همچنین هنر ارجاع مورد بحث و گفت وگو قرار می گیرد. همچنین مسابقه ای با موضوع اندو برای دانشجویان این رشته خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "3 تا5دقیقه؛زمان استاندارد برای مسواک زدن، ضرورت استفاده ازنخ دندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 تا5دقیقه؛زمان استاندارد برای مسواک زدن، ضرورت استفاده ازنخ دندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید