کوالکام از پردازنده اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 رونمایی کرد؛ مخصوص سامسونگ و گوگل

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، کوالکام به تازگی از نسخه نو پردازنده XR2 خود با نام اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 مخصوص سامسونگ و گوگل رونمایی نموده است.

کوالکام از پردازنده اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 رونمایی کرد؛ مخصوص سامسونگ و گوگل

پردازنده تازه کوالکام، با تمرکز بر ارائه تجربه ای واقع گرایانه تر و با جزئیات بیشتر رونمایی شده و قرار است در محصولات سامسونگ و گوگل مورد استفاده قرار بگیرد. اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2، نامی است که برای این تراشه قدرتمند در نظر گرفته شده ولی از لحاظ ارتقا در مقایسه با نسل قبل، شاهد تغییرات چشمگیری در بخش های مختلف هستیم.

طبق گفته های کوالکام، این پردازنده قادر است از پنل هایی با وضوح 4.3K با سرعت 90 فریم بر ثانیه برای هر چشم پشتیبانی کند تا بدین ترتیب تصویری که به لطف آن از نمایشگر به نمایش گذاشته می گردد، کیفیت خیره کننده و واضحی داشته باشد. این در حالی است که پردازنده مدل استاندارد که اتفاقا همین سپتامبر 2023 هم رونمایی شد، فقط از پنل 3K پشتیبانی می نماید.

علاوه بر این ها، از لحاظ قدرت گرافیکی و پردازشی، به ترتیب شاهد رشدی 15 و 20 درصدی در این پردازنده تازه هستیم. بعلاوه این پردازنده حالا از حداکثر 12 دوربین به صورت همزمان پشتیبانی می نماید تا بدین ترتیب هدست مجهز به آن در ردیابی حرکات دست و بدن کاربران سرعت فوق العاده ای داشته باشند. پردازنده اسنپدراگون XR2 نسل 2 از حداکثر 10 دوربین پشتیبانی می نماید.

طبق ادعای کوالکام، هدستی که به تراشه تازه این شرکت مجهز گردد قادر خواهد بود قابلیت Passthrough تمام رنگی را با بالاترین کیفیت ممکن در کمتر از فقط 12 میلی ثانیه فعال کند. به عبارتی ساده تر، جلوه های بصری مجازی در این حالت با دنیای واقعی اطراف کاربر ترکیب می گردد تا او لحظات خارق العاده ای را تجربه کند. از جمله سایر امکانات این پردازنده می توان به پشتیبانی از وای فای 7 اشاره نمود که در پردازنده مدل استاندارد هم دیده می گردد.

طبق گفته های کوالکام، این شرکت ظاهرا در نظر دارد با سامسونگ و گوگل وارد همکاری گردد تا پاسخ کوبنده ای به اپل و هدست مجذوب کننده این شرکت یعنی ویژن پرو بدهد. اینکانگ سونگ، معاون و رئیس تیم استراتژی فناوری در شرکت سامسونگ الکترونیکس، از این همکاری اظهار شادمانی کرد و گفت:

شهرام ایزدی، نایب رئیس بخش واقعیت مجازی در گوگل گفت:

طبق گفته های کوالکام، تقریبا 5 شرکت در حال کار روی دستگاه های مجهز به اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 هستند که از جمله این دستگاه ها می توان به هدست مورد انتظار سامسونگ و گوگل اشاره نمود. سایر شرکت ها هم شامل HTC با دستگاه HTC Vive و Immerse و Play for Dream می شوند.

منبع: 9to5Google

منبع: دیجیکالا مگ

به "کوالکام از پردازنده اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 رونمایی کرد؛ مخصوص سامسونگ و گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام از پردازنده اسنپدراگون XR2 پلاس نسل 2 رونمایی کرد؛ مخصوص سامسونگ و گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید