چگونه یک شرکت منسجم داشته باشیم؟

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، راه هایی برای داشتن یک شرکت منسجم

همیشه این شانس وجود دارد که کارمندان محیط کار را به عنوان محیطی ببینید که در آن رقابت و پیش بینی پذیری وجود دارد. امروزه فرهنگ شرکتی در محیط کار بیش از پیش اهمیت پیدا نموده است؛ اما پاسخ این را که فرهنگ ایده آل چگونه فرهنگی است، تفکر کارمندان در خصوص آن چیست و چگونه می توان این شکاف ارتباطی را در شرکت از بین برد در ادامه بخوانید. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موضوع بدانید.

چگونه یک شرکت منسجم داشته باشیم؟

فرهنگ ایده آل

هنگامی که در شرکت نردبان ترقی را طی می کنید، نظرات پیرامون فرهنگ شرکت بیش از پیش مثبت می گردد. رهبران سازمانی پیروز، محیط کاری سرشار از نوآوری را در سر می پرورانند؛ آنها معتقدند که ابزارهای ضروری را برای کارمندان در حرکت پیروزیت آمیز رو به جلو را فراهم نموده اند. آنها اطمینان دارند که همیشه روش های نوی برای بهتر کردن فرایند کار برای کارمندان ایجاد می گردد. این دیدگاه ها یک فرهنگ کاری ایده آل را شامل یک فرهنگ کار تیمی می داند؛ فرهنگی که در آن کارمندان عقاید مشترک دارند و با یک روش بهره ورانه با یکدیگر کار می نمایند. در این دنیا چیزی به نام شکاف بین نسلی وجود نخواهد داشت؛ چرا که کارمندان یک شرکت همگی آموزش یکسان و مقدار درستی از دانش برای تکمیل وظایف روزانه خود دارند.

واقعیت کارمندان

Globoforce با مطالعه ای بر بیش از 800 کارمند تمام وقت آمریکایی در نوامبر سال گذشته دریافت که 47 درصد پاسخ دهندگان احساس نمی نمایند که رهبران شرکت شان برای ایجاد یک محیط کار انسانی کوشش نمایند یا حتی علاقه ای از خود نشان دهند؛ بنابراین شاید کارفرمایان باید آنالیز این موضوع را در راس کار خود قرار دهند: کارمندان آنها با واقعیت شکاف بین نسلی، پیشرفت های تکنولوژیک و چالش ها و ماهیت دائم التغییر کار روبرو اند. همه این مسائل، موجب می گردد که نه تنها یک محیط کاری فعال ایجاد نگردد، بلکه ناامیدی را در سازمان تزریق نموده و بهره وری را کاهش دهد. شکاف بین نسلی بعلاوه ایجادنماینده تنش در دیدگاه ایده آل کار تیمی خواهد بود. کارمندان از گروه های سنی مختلف، ماهیت کار را به طور متفاوتی می بینند و ارزش های مختلفی برای مزایای گوناگون محیط کار قائل هستند. Unify با پژوهش بر 9 هزار دانشورز در ماه ژانویه، دریافت که دانشورزان 16 تا 24 سال محیط کار ایده آل را خلاق، پیروز و مجذوب کننده توصیف می نمایند. در مقابل، دانشورزان 35 تا 44 سال می خواهند تا بخشی از محیط کاری باشند که خلاق، پیروز و حامی است.

در کار تیمی با یک نسلی که در پی هیجان و مجذوب کنندهیت در محیط کار است و نسل دیگری که در پی حمایت است، این فاصله ها می تواند برحسب درک کارمندان از طرف مقابل محو گردد. این نوع از ارتباط ناصحیح می تواند شادی و بهره وری کارمندان را از بین ببرد. این احساس که ابزارهای درست در دسترس نیستند یا به روز نمی شوند می تواند فرهنگ یک شرکت را دچار یک وقفه ناامیدنماینده و بی حاصل کند. شرکت هایی با تکنولوژی قدیمی و شرکت هایی با تکنولوژی نوتر اما بدون آموزش مستمر، به خودشان و کارمندان شان صدمه می زنند. رشد نوآوری اتفاق نمی افتد؛ مگر اینکه کارمندان بتوانند به صورت حرفه ای موانع بازدارنده تکنولوژیک را کنار بزنند.

چگونه می توان این شکاف را از بین برد؟

درک چگونگی نگاه کارمندان به فرهنگ شرکتی در شاد و بهره ور نگه داشتن آنها تاثیر به سزایی دارد. ارائه اهداف خاص به کارمندان، اطمینان دادن به آنها از اینکه صدای آنها در سازمان شنیده می گردد و برای برطرف مسائل آنها کوشش می گردد، تنها چند راه برای ایجاد پیروزیت و تفاهم بین آنهاست. در این مفهوم، ابزارهای مدیریت عملکرد، مانند (Reflektive) بازخورد فوری، بازبینی های عملکرد و تنظیم هدف را قادر می سازد. گوش دادن به هر نوع بازخورد از سوی کارمندان به کارفرمایان دیدگاهی از واقعیت را ارائه خواهد داد؛ دیدگاهی که ممکن بود بدون شنیدن این بازخوردها در آنها ایجاد نمی شد. این دیدگاه نو و آنلاین به کارفرمایان یاری می نماید تا یک نقشه راه نو برای فرهنگ محیط کار ترسیم نمایند.

آنالیز های عملکردی به کارمندان یاری می نماید تا در خصوص پیشرفت هایشان با کارفرمایان در ارتباط باشند. نوآوری زمانی افزایش می یابد که کارمندان درک کاملی از آنچه برای بهبود سازمان مورد احتیاج است داشته باشند. آنالیز های جداگانه برای هر کارمند مهم است؛ چرا که هر فرد احساس می نماید عملکرد او فارغ از طیفی از مسئولیت های شغلی مورد بازبینی قرار می گیرد. مشخص اهداف در جلسات هفتگی مرحله بعدی است. تنظیم هدف می تواند فرایند از بین بردن شکاف بین نسلی را با تشویق کار تیمی آغاز کند. تشویق به مشخص هدفی که همه دیدگاه ها از همه نسل ها را شامل گردد اعضای تیم را به یکدیگر نزدیک تر خواهد نمود، بنابراین ایجاد راهبردهایی که یک وظیفه را برای نسل جوان تر مجذوب کننده و هیجان انگیز کند و ارائه ابزارهایی برای یاری به همه افراد، قطعا نشان دهنده حمایت از نسل قدیمی تر خواهد بود.

پژوهش Unify بعلاوه دریافته است که محیط کار ایده آل یک محیط کار غیررسمی است. 95درصد دانشورزان اذعان داشته اند که تمایلی به کار در یک محیط تحت کنترل ندارند. با به خاطر داشتن این آمارها در فکر، شاید مهم ترین هدفی که می توانید به منظور ایجاد یک فرهنگ شرکتی منسجم وضع کنید و به آن دست یابید، کشف این نکته است که چه چیزی برای کارمندان تان بیشترین اهمیت را دارد تا برای دستیابی به آن وارد عمل شوید.

منبع: الی گشت

به "چگونه یک شرکت منسجم داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک شرکت منسجم داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید