مردانی با یک تیر دونشان می زند، یورش به سهمیه المپیک و70 هزار دلار

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، این دوره از رقابتها با حضور 107 تکواندوکار از 23 کشور به میزبانی چین در شهر ووشی برگزار خواهد شد. از کشورمان چهار تکواندوکار در این رقابتها حضور خواهند داشت که یلدا ولی نژاد و سینا بهرامی در اوزان 67- و 68- کیلوگرم چهارشنبه 27 آذرماه، سجاد مردانی و کوثر اساسه در اوزان 80+ و 57- کیلوگرم روز پنجشنبه 28 آذرماه به ملاقات رقبای خود می فرایند.

مردانی با یک تیر دونشان می زند، یورش به سهمیه المپیک و70 هزار دلار

طبق تصمیم فدراسیون جهانی تکواندو (WT) علاوه بر آنکه نفرات اول رنکینگ این مسابقات به صورت مستقیم جواز حضور در المپیک را کسب می نمایند، به نفرات اول 70 هزار دلار، نفرات دوم 20 هزار دلار و نفرات سوم 10 هزار دلار جایزه نقدی تعلق می گیرد.

همین دو عامل باعث شده تا بعضی از بهترین های تکواندو جهان رنج سفر به چین و شهر ووشی را به جان خریده و در این مسابقات هیجان انگیز به روی شی هاپ چانگ بفرایند. آنها که به وسیله سیستم رنکینگ المپیکی سهمیه المپیک کسب نموده اند، به دنبال جوایز دلاری قابل توجه هستند و بعضی نیز هدف اولشان کسب سهمیه است.

اما مهمترین هدف تکواندو ایران از این رقابتها کسب سهمیه سوم حضور در بازیهای المپیک المپیک آن هم در وزن 80+ کیلوگرم است. جایی غیر از مردانی، 5 تکواندوکار از چین،سه نماینده از کره جنوبی، دو تکواندوکار از انگلستان و تکواندوکاری از آذربایجان در این رقابتها حضور دارند.

سجاد مردانی با 930 امتیاز نفر دوم رنکینگ این مسابقات است که با کسب مدال طلا، با یک تیر دو نشان خواهد زد. هم سهمیه المپیک می گیرد و هم با جایزه دلاری به ایران بازمی شود. همین دو عامل کافی است تا با توجه به مبارزات خوبی که از وی در مسکو به نمایش درآمد، امیدوار به کسب مدال طلا و رسیدن به این هدف بزرگ باشیم. نکته ای که اغلب کارشناسان تکواندو طی روزهای اخیر به آن اشاره داشته اند.

سجاد در میان همین مسابقات هم 11 رقیب دیگر دارد که بعضی آنها سهمیه می خواهند و بعضی جایزه 70 هزار دلاری را، کیو دون این نفر یک رنکینگ که سهمیه المپیک را در جیب دارد، تنها برای رسیدن به دلارهای جوایز راهی چین شده است. تکواندوکاری که سال گذشته در فینال این رقابتها مغلوب سجاد شد. لی سونگ هوان و پاک یون دو کره ای دیگر حاضر در این وزن هستند.

رادیک عیسی اف هم که در مسکو شرایط خوبی داشت و با فزونی مقابل لارین دست به کار بزرگی زد، با رنکینگ 8 و امتیاز 155 به همراه ماهاما چو از انگلستان با امتیاز 132 و رنکینگ 11 نیم نگاهی به طلا و کورسوی امیدی به کسب سهمیه دارند. البته تکواندوکار انگلیسی با رنکینگ 5 جهان شانس این را دارد که در سرانجام ماه دسامبر و احتساب امتیازات مربوطه از همین طریق سهمیه را کسب نموده باشد.

در این وزن سون هانگی از چین با رنکینگ سوم از دیگر مدعیان کسب سهمیه است. این تکواندوکار که از حمایت تماشاگران خودی برخوردار است با 162 امتیاز است و برای رسیدن به این مهم باید منتظر حذف مدعیان جدی این وزن باشد. طبق قانون مسابقات مردانی با طلای دوره قبل، سید یک این رقابتها است و با همین قرعه در مبارزه نخست کار چندان سختی ندارد و می توان با همین مبارزه به نوعی تمرینی خود را برای مسابقات سخت بعدی آماده کند.

امیدواریم، سرگروه سنگین وزن کاراته کشورمان بتواند به فرایند خوب خود در چین هم ادامه داده و دومین حضور خود را در بازیهای المپیک تجربه کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مردانی با یک تیر دونشان می زند، یورش به سهمیه المپیک و70 هزار دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردانی با یک تیر دونشان می زند، یورش به سهمیه المپیک و70 هزار دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید