قابلیت بازی در خودرو های تسلا محدود می گردد

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، تسلا پس از تحقیقات فدرال ایالات متحده، قابلیت بازی در خودرو های خود را محدود خواهد نمود. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام نمود، به شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا اجازه نمی دهد بازی های ویدیویی روی صفحه وسایل نقلیه در حالی که خودروهایش در حال حرکت هستند، انجام گردد.

قابلیت بازی در خودرو های تسلا محدود می گردد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از نیویورک پست، این اقدام پس از اعلامیه NHTSA در روز چهارشنبه مبنی بر شروع تحقیقات ایمنی رسمی در خصوص 5800 هزار خودروی تسلا انجام می گردد که از سال 2017 به علت تصمیم این خودروساز مبنی بر اجرای بازی ها در صفحه نمایش لمسی جلو در حال حرکت هستند، شروع نموده است.

NHTSA گفته شده است که این عملکرد، که به عنوان بازی با مسافر شناخته می گردد، ممکن است حواس راننده را پرت کند و خطر تصادف را افزایش دهد.

این آژانس در بیانیه ای گفت: تسلا به NHTSA اطلاع داده است که یک به روزرسانی نرم افزاری ویژگی Passenger Play را قفل می نماید و زمانی که وسیله نقلیه در حال حرکت است غیرقابل استفاده می گردد.

آژانس گفت: NHTSA دائماً ارزیابی می نماید که سازندگان چگونه خطرات حواس پرتی را که ممکن است به علت نقص، استفاده نادرست یا استفاده مورد نظر از فناوری های راحتی، از جمله صفحه های اطلاعات تفریح، ایجاد گردد، شناسایی نموده و از آن محافظت نمایند.

متخصصان حوزه ایمنی این نگرانی را مطرح نموده اند که رانندگان ممکن است در جاده توجهی نداشته باشند، به خصوص زمانی که وسایل نقلیه تسلا در حالت نیمه خودران به نام Autopilot کار می نمایند.

منبع: انتخاب

به "قابلیت بازی در خودرو های تسلا محدود می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت بازی در خودرو های تسلا محدود می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید