سرعت دانلود این مودم شگفت زده تان می نماید؛ 7.9 گیگابیت بر ثانیه!

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، دیجیاتو نوشت: مدیاتک از چندین تراشه تازه رونمایی نموده که مهم ترین آن ها مودم 5G تازه T800 با لیتوگرافی 4 نانومتری است.

سرعت دانلود این مودم شگفت زده تان می نماید؛ 7.9 گیگابیت بر ثانیه!

مدیاتک تنها در دنیای تراشه های گوشی های هوشمند فعالیت ندارد و برای دستگاه های مختلفی از جمله تلویزیون های هوشمند و کروم بوک ها هم چیپ می سازد. علاوه بر این، مدیاتک در زمینه مودم های 5G هم فعالیت دارد و حالا از مودم T800 با سرعت دانلود 7.9 گیگابیت بر ثانیه رونمایی نموده است.

مدیاتک امروز در کنار مودم 5G نو، از چندین تراشه برای کروم بوک های میان رده و تلویزیون های 4K رونمایی هم نموده است.

مودم مدیاتک T800

این مودم 5G که نسل نو T700 محسوب می گردد، یک مودم سریع با مصرف انرژی بهینه است. این مودم از شبکه 5G زیر 6 گیگاهرتز و موج میلی متری پشتیبانی می نماید و می توان از آن در گوشی های دو سیم کارته هم استفاده کرد.

حداکثر سرعت دانلود این مودم به 7.9 گیگابیت بر ثانیه می رسد و سرعت آپلود آن حداکثر 4.2 گیگابیت بر ثانیه است. مودم T800 مدیاتک با لیتوگرافی 4 نانومتری توسعه پیدا نموده و از رابط های PCIe و USB پشتیبانی می نماید.

تراشه های Kompanio T520 و T528

این تراشه ها بازار کروم بوک های میان رده را هدف قرار داده اند و شباهت زیادی به یکدیگر دارند. در حقیقت تنها تفاوت آن ها مربوط به فرکانس بالاتر تراشه T528 می گردد. این چیپ ها از هشت هسته شامل دو هسته Cortex-A76 بهره می برند. فرکانس این هسته ها در T520 برابر 2.0 گیگاهرتز و در T528 برابر 2.2 گیگاهرتز است. 6 هسته دیگر این چیپست ها از نوع A55 است.

این تراشه های مدیاتک از رم LPDDR4X به همراه حافظه eMMC 5.1 و وای فای 6 پشتیبانی می نمایند. در بخش پردازشگر گرافیکی با Mali-G52 MC2 2EE روبه رو هستیم که می تواند ویدیوهای H.265 و VP9 را دیکد کند.

این دو چیپ از نمایشگر با حداکثر رزولوشن فول اچ دی پلاس با رفرش ریت 60 هرتز پشتیبانی می نمایند و بعلاوه قادر به پشتیبانی از مانیتور با رزولوشن فول اچ دی هستند. اولین کروم بوک های مجهز به این تراشه ها در نیمه اول 2023 از راه می رسند.

تراشه Pentonic 1000

این تراشه، تلویزیون های 4K پرچمدار با فرکانس 120 هرتز را هدف قرار داده و از دالبی ویژن IQ با دفت بالا پشتیبانی می نماید. این تراشه به تلویزیون ها اجازه استریم همزمان 8 ویدیو را می دهد.

مدیاتک در طراحی این تراشه گیمرها را هم مدنظر قرار داده و این چیپ از قابلیت رفرش ریت متغیر تا رزولوشن 4K و رفرش ریت 144 هرتز پشتیبانی می نماید. علاوه بر این، با حالت کاهش تاخیر اتوماتیک به همراه پشتیبانی از وای فای 6 و 6E روبه رو هستیم.

این تراشه از فرمت های رایج HEVC و VP9 پشتیبانی می نماید و البته جزو اولین چیپ ها با قابلیت پشتیبانی از VVC یا H.266 محسوب می گردد. اولین تلویزیون های مجهز به Pentonic 1000 در فصل اول 2023 از راه می رسند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "سرعت دانلود این مودم شگفت زده تان می نماید؛ 7.9 گیگابیت بر ثانیه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت دانلود این مودم شگفت زده تان می نماید؛ 7.9 گیگابیت بر ثانیه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید