راه اندازی دستگاه شبیه ساز آناتومی بدن انسان در دانشگاه علوم پزشکی فسا خبرنگاران

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، مدیر گروه علوم تشریح دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: دستگاه شبیه ساز آناتومی بدن انسان (تشریح یار) در این دانشگاه نصب و راه اندازی شد و آماده بهره برداری دانشجویان و محققان است.

راه اندازی دستگاه شبیه ساز آناتومی بدن انسان در دانشگاه علوم پزشکی فسا خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ کوجی هامی، دستگاه شبیه ساز آناتومی بدن انسان (تشریح یار) در دانشگاه علوم پزشکی فسا نصب و راه اندازی شد.

محمدابراهیم، مدیر گروه علوم تشریح دانشگاه علوم پزشکی فسا در خصوص دستگاه شبیه ساز آناتومی بدن انسان اعلام کرد: دستگاه شبیه ساز آناتومی بدن انسان با حمایت نهاد ریاست جمهوری به ارزش 340 میلیون تومان خریداری شده است که 220 میلیون تومان آن توسط دانشگاه و مابقی توسط نهاد ریاست جمهوری هزینه شده است.

مدیر گروه علوم تشریح دانشگاه علوم پزشکی فسا اضافه نمود: در پی موفقیت گروهی از محققان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در طراحی و فراوری دستگاه شبیه ساز آناتومی بدن انسان، تعدادی از مراکز علمی کشور از جمله دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی سطح کشور به این سیستم مجهز شده اند.

وی ادامه داد: نرم افزار این دستگاه براساس یافته های بازسازی شده از سی تی اسکن، ام آر آی و اطلس های آناتومی قابلیت بازسازی آناتومی بدن به صورت سه بعدی را دارا است و امکان مطالعه بدن توسط دانشجویان پزشکی در فضای مجازی، باعث کاهش هزینه های تهیه و نگهداری جسد و مولاژ خصوصا در شرایط فعلی کشور شده است و با بهره گیری از این فناوری، احتیاج به استفاده از جسد برای تشریح و آموزش دانشجویان پزشکی به مراتب کمتر می گردد.

مدیر گروه علوم تشریح دانشگاه اعلام کرد: از قابلیت های این شبیه ساز درکنار دقت علمی و توجه بالا به جزییات، می توان به توانایی اجرای آن در پلتفرم های مختلف و اجرا بر روی سیستم های واقعیت مجازی و واقعیت اضافه نموده و امکان پرینت سه بعدی کل بدن یا عضوی از آن با استفاده از چاپگر های سه بعدی اشاره داشت.

آستانه گفت: قابلیت های مطالعاتی تشریح یار به آناتومی بدن انسان محدود نبوده و حوزه های متنوعی در گستره علوم پزشکی و زیستی همچون دندان پزشکی، گیاه شناسی، دامپزشکی، دیرینه شناسی و امثال آن را شامل می گردد.

دستگاه شبیه ساز آناتومی بدن انسان توسط شرکت پیشگامان فناوری تریتا واقع در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، فراوری و عرضه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "راه اندازی دستگاه شبیه ساز آناتومی بدن انسان در دانشگاه علوم پزشکی فسا خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی دستگاه شبیه ساز آناتومی بدن انسان در دانشگاه علوم پزشکی فسا خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید