دختران سوئدی اجبارا به داعش می پیوندند

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، خبرنگاران: در حالیکه مسئول هماهنگی مبارزه با خشونت و افراطی گری سوئد از مسافرت اجبار برخی دختران به سوریه و عراق جهت پیوستن به داعش پرده برمی دارد

دختران سوئدی اجبارا به داعش می پیوندند

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ کوجی هامی،روزنامه د لوکال سوئد، به نقل از اندریس ثورنبرگ رئیس دستگاه اطلاعاتی سوئد نوشت: یکی از کشورهای اروپایی که از معضل مسافرت شهفرایندان خود به سوریه و عراق جهت پیوستن به گروه تروریستی داعش رنج می برد، کشور سوئد می باشد؛ پدیده ای که به سرعت روبه رشد است و تا کنون، بیش از 300 شهفرایند سوئدی، برای جنگیدن در کنار گروه تروریستی داعش، به سوریه، یمن و عراق مسافرت کرده اند.

این روزنامه اشاره کرده است که در تابستان گذشته، منا ساهلین رئیس پیشین حزب سوسیال دموکرات، را به عنوان هماهنگ کننده ای ملی علیه افراطی گری و خشونت تعیین کرد که وظیفه او، توسعه بخشی به فرایند همکاری میان مقامات داخلی، دستگاه های دولتی و دیگر سازمان ها بوده است.

ساهلین می گوید: بسیاری از جوانان سوئدی به محض خروج از کشور، خود تصمیم گرفته اند که به گروه های تروریستی بپیوندند، ولی تعدادی از آنان، بویژه دختران، مجبور شده اند و یا اینکه جهت سفر به غرب آسیا، خریداری شده اند.

او افزود: خانوده های جوانانی که به داعش پیوسته اند، اظهار شکایت کرده اند که فرزندانشان از روی اختیار و داوطلبانه به این گروه تروریستی نپیوسته اند و خواستند که تحقیقات لازم در مورد عاملان خرید و فروش جوانان صورت گیرد.

پیش از این نیز، دستگاه اطلاعاتی سوئد فاش ساخته بود که حدود دویست تن در سوئد وجود دارند که قابلیت و آمادگی انجام حملات تروریستی در این کشور را دارا می باشند.

منبع:باشگاه وبلاگ کوجی هامی

وبلاگ کوجی هامی: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم

به "دختران سوئدی اجبارا به داعش می پیوندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختران سوئدی اجبارا به داعش می پیوندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید