حامی شهر؛ سقف امن و جان پناهی برای بی خانمان ها ، نمی گذاریم کسی در سرما بماند

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، شهرداری منطقه14 با اجرای طرح حامی شهر در محله ها برای ساماندهی بی خانمان ها و آسیب دیدگان اجتماعی در فصل سرما و ایجاد جان پناه امن برای این اقشار کوشش می نماید.

حامی شهر؛ سقف امن و جان پناهی برای بی خانمان ها ، نمی گذاریم کسی در سرما بماند

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، شهردار منطقه14 از اجرای طرح حامی شهر با شروع فصل سرما و با هدف شناسایی، جذب و ارجاع افراد آسیب دیده اجتماعی و نیازمند و ساماندهی این افراد اطلاع داد.

محمدامین سالاری پور درباره راه اندازی گشت های فوریت اجتماعی به منظور اجرای طرح حامی شهر گفت: گشت های حامی شهر به صورت شبانه روزی برای شناسایی، جذب و انتقال مددجویان جامعه هدف فعال هستند. در اجرای این طرح، فرایند شناسایی، انتقال و ساماندهی افراد آسیب دیده و در معرض آسیب بسیار حائز اهمیت و موردتوجه است.

شهردار منطقه14 درباره اهمیت اجرای این طرح در محله ها اضافه کرد: با توجه به شروع فصل سرما و کاهش دما اقدامات لازم برای استقرار افراد کارتن خواب و بی خانمان، معتادان خیابانی، در راه ماندگان، بیماران روانی سرگردان، معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی، سالمندان طرد شده از سوی خانواده، بچه ها کار خیابان، فراری، زباله گرد در گرمخانه منطقه14 در دستور کار است.

او با اشاره به آمادگی گرمخانه منطقه 14 برای پذیرش مددجویان بی خانمان، گفت: در مددسرای دائمی این منطقه تمام خدمات اقامتی شامل سرپناه، پوشاک مناسب فصل، اطعام، خدمات بهداشتی و پزشکی، مشاوره و مددکاری به مددجویان پذیرش شده، برای تسریع و تسهیل در ارائه خدمات در نظر گرفته شده است.

سالاری پور ضمن مثبت ارزیابی کردن همکمک جامعه خیران منطقه 14 و گروه های جهادی برای شرکت در این طرح، یادآور شد: شهروندان نیز می توانند در خدمت رسانی به آسیب دیدگان در کنار شهرداری منطقه14 باشند و در صورت مشاهده کارتن خواب ها و افراد بی سرپناه در محل سکونتشان، در تماس با شماره گشت های فوریت خدمات اجتماعی یا 137 خدمتگزاران شهر را برای انتقال این افراد به مددسراها آگاه و کمک نمایند.

سال گذشته به همت شهرداری منطقه14، بیش از670 آسیب دیده اجتماعی از خدمات رفاهی، روان شناسی، پزشکی، اقامتی و بهبودی مددسرای منطقه14 بهره مند شدند.

منبع: همشهری آنلاین

به "حامی شهر؛ سقف امن و جان پناهی برای بی خانمان ها ، نمی گذاریم کسی در سرما بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حامی شهر؛ سقف امن و جان پناهی برای بی خانمان ها ، نمی گذاریم کسی در سرما بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید