توجه به ظرفیت های مغفول مانده عشایر البرز در دو حوزه توریست و صنایع دستی

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، نماینده کرج، اشتهارد و فر دیس در مجلس گفت: عشایر ساکن در البرز نقش اثرگذا ری در حوزه گردشگر و فراوری ات صنایع دستی و هنر ها سنتی دارند.

توجه به ظرفیت های مغفول مانده عشایر البرز در دو حوزه توریست و صنایع دستی

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگرد و صنایع دستی استان البرز، علیرضا عباسی نماینده مجلس شورای اسلامی روز شنبه 16 مر داد ماه 1400 در حاشیه جلسه بر ر سی مسائل و مشکلا ت عشایر البرز عنو ان کرد: عشایر استان 860 خانواده با جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر را تشکیل داده و بازار یابی محصولا ت فراوری ی، خرید تضمینی و کمبود نقدینگی از جمله مهم ترین مشکلا ت آنا ن محسوب می گردد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورز مجلس گفت: عشایر البرز نشین با دامدار ی، فراوری محصولا ت کشاورز ی، لبنی و صنایع دستی سهم بز رگی در برطرف احتیاج ها اولیه دارند.

عباسی در ادامه توضیح داد: بیشتر مشکلا ت عشایر یا ریشه انسانی دارد که شامل عد م داشتن بازار اقتصادی مناسب برا فراوری ات دامی و لبنی، عدم تأمین زنجیره فراوری و یا عوامل طبیعی از قبیل خسار ت سیل، رانش زمین، از بین رفتن جاده ها و بالا آمدن آب رودخانه ها و هم عدم توجه به ظرفیت ها حوزه جهانگرد این بخش است.

او بعلاوه اضافه کرد: عشایر با اهتمام به فراوری روز انه 6 هزار تن شیر خام و بیش از 3 هزار تن گوشت گوسفندی در کشور نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی کشور و استان ایفا می نمایند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در هر دو حوزه انسانی و عوامل طبیعی عشایر استان مسائل و مشکلاتی را مطرح کردند که با توجه به شعار سال با عنو ان برطرف موانع فراوری و پشتیبانی ها در کوشش برای حل مشکلا ت و برنامه ریز در راستا افزایش سرانه فراوری در شاخص های مختلف خواهیم بود.

منبع: توریسم آنلاین

به "توجه به ظرفیت های مغفول مانده عشایر البرز در دو حوزه توریست و صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به ظرفیت های مغفول مانده عشایر البرز در دو حوزه توریست و صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید