تعویق کوچ عشایر خوزستان تا خاتمه اردیبهشت

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل امور عشایر خوزستان از به تعویق افتادن کوچ عشایر تا انتها اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: کروناویروس و همچنین پیش بینی های سازمان هواشناسی در زمینه بارش های سنگین، علت این مساله است.

تعویق کوچ عشایر خوزستان تا خاتمه اردیبهشت

علی رحم کریمی در گفت وگو با وبلاگ کوجی هامی، اظهار کرد: بر اساس تقویم کوچ، خروج عشایر از مراتع استان نیمه اول فروردین ماه است اما امسال با توجه به شرایط بوجود آمده در زمینه کروناویروس، تصمیم گرفته شد تا کوچ عشایر حدود 2 ماه به تعویق بیفتد.

وی افزود: همچنین با توجه به پیش بینی های اجرا شده توسط سازمان هواشناسی، اعلام شده است که در فصل بهار نیز باران های سیل آسایی را در خوزستان شاهد خواهیم بود و این مساله نیز یکی دیگر از دلایل تعویق کوچ عشایر است.

مدیرکل امور عشایر خوزستان شرح داد: براساس تصمیمات اتخاذشده و هماهنگی اجرا شده سازمان جنگل ها و مراتع کشور و ستاد ملی کرونا، عشایر مستقر در مناطق قشلاقی خوزستان تا پایان اردیبهشت ماه باید در همان مناطق خود ساکن باشند زیرا امکان کوچ برای آن ها با توجه به شرایط موجود ناشی از کروناویروس وجود ندارد.

کریمی مطرح نمود: در این زمینه زمان استفاده از مراتع در مناطق قشلاقی بیشتر شده است تا عشایر بتوانند مدت زمان بیشتری را در مراتع استان بمانند و از مراتع استفاده کنند. براساس آنچه که تا کنون تصمیم گیری شده است، عشایر تا پایان اردیبهشت ماه در استان حضور خواهند داشت و کوچ نمی کنند اما برای پس از آن، هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که کروناویروس برای مردم دنیا به وجود آورده است، نمی توان پیش بینی کرد که در ادامه چه شرایطی در انتظار عشایر برای کوچ وجود خواهد داشت اما اگر شرایطی به وجود بیاید که عشایر نتوانند کوچ کنند، قطعا شرایط بسیار سخت خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر خوزستان با بیان اینکه تا کنون گزارشی در خصوص ابتلای عشایر به ویروس کرونا دریافت نکرده ایم، اعلام نمود: در زمینه بهداشت عشایر و مقابله با ویروس کرونا، کار گندزدایی محل استقرار عشایر مرتبا در حال انجام است و عشایر مورد غفلت قرار نگرفته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تعویق کوچ عشایر خوزستان تا خاتمه اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویق کوچ عشایر خوزستان تا خاتمه اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید