آیا اپل واچ ضد آب است؟ آنالیز مدل های مختلف اپل واچ

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، این موضوع در فکر بسیاری از افراد حک شده که اپل واچ ضد آب است. با این حال بد نیست بدانید که اپل واچ ها نسبت به آب کاملا مقاوم نیستند. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به این مسئله بپردازیم که آیا واقعا اپل واچ از قابلیت ضد آب برخوردار است یا این دستگاه های مجذوب کننده هم بالاخره در برابر آب دچار مشکل می شوند.

آیا اپل واچ ضد آب است؟ آنالیز مدل های مختلف اپل واچ

اپل واچ در حال حاضر به یک ابزار جانبی دیجیتال پر کاربرد برای بسیاری از افراد تبدیل شده است و کاربران زیادی از قابلیت های متنوع اپل واچ ها به طور روتین استفاده می نمایند. با این حال، امکان دارد برای شما هم این سوال پیش آمده که آیا اپل واچ ضد آب است؟

بر اساس آنالیز های مختلف معین شده که جواب سر راستی را نمی توان برای سوال مورد نظر پیدا کرد. در این مقاله قصد داریم قابلیت ضد آب اپل واچ را با دقت آنالیز نموده و سپس به این موضوع اشاره کنیم که آیا می توان اپل واچ را در استخر و بعلاوه غواصی در دریا استفاده کرد یا خیر.

آیا واقعا اپل واچ ضد آب است؟

قبل از این که به طور دقیق به معینات ضد آب اپل واچ بپردازیم، ابتدا باید به معنای دو عبارت مقاوم در برابر آب (Water-Resistant) و ضد آب (Waterproof) دقت کنیم. این عبارت ها به کرات به جای یکدیگر استفاده می شوند اما محصولات پوشیدنی اپل بیشتر از قابلیت مقاومت در برابر آب برخوردار هستند.

به زبان ساده، اپل واچ این توانایی را دارد تا در برابر مقدار عمق معینی، در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. برای این که دقیق تر صحبت کنیم، ما بر حسب مدل های مختلف اپل واچ، حداکثر مقدار عمقی را که می توان با اپل واچ کار کرد را شرح خواهیم داد.

اپل واچ (نسل اول) و اپل واچ سری 1

با وجود این که اپل واچ (نسل اول) و اپل واچ سری 1 تحت عنوان مقاوم در برابر آب با استاندارد IPX7 عرضه شده اند، گفتنی است که شرکت اپل، فرو بردن این دسته از محصولات به داخل عمق آب را ابدا توصیه نمی کند.

با وجود این که این دو محصول زیر بارش باران و هنگام شستن دست ها به خوبی در برابر آب مقاوم هستند، بهره برداری از دو اپل واچ مذکور در ورزش و فعالیت های آبی در بلند مدت به احتمال زیاد منجر به آسیب دستگاه ها می گردد. اگر مدت زمان زیادی است که شما با این دو اپل واچ کار می کنید، شاید بد نباشد نسبت به ارتقای ساعت هوشمند خود با یک مدل بهتر اقدام کنید.

اپل واچ سری 2 و جدیدتر

هر مدل اپل واچ استاندارد از زمان اپل واچ سری 2 می تواند تا حداکثر 50 متر زیر آب دوام بیاورد. این مقدار از قابلیت مقاومت در برابر آب باعث شده تا این مدل ساعت های هوشمند اپل برای فعالیت در اعماق دریا بسیار مناسب باشند اما با تمام این تفاسیر، این مدل ساعت ها برای ورزش های آبی شدید مثل غواصی پیشنهاد نمی شوند.

از همه مهم تر، به خاطر بسپارید که قابلیت های مقاومت در برابر آب یک دستگاه ممکن است به مرور زمان کاهش پیدا کند. بنابراین، اگر شما صاحب یک اپل واچ بسیار قدیمی هستید، شاید بهتر باشد از این دستگاه زیر آب زیاد استفاده نکنید.

اپل واچ سری 7 و جدیدتر بعلاوه به لطف استاندارد IP6X در برابر نفوذ گرد و خاک مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می دهند؛ به این معنا که دستگاه مورد نظر در برابر نفوذ ذرات کوچک تر نسبت به مدل های قدیمی تر از مقاومت بهتری بهره می برد.

اپل واچ اولترا و جدیدتر

مدل های اپل واچ اولترا برای افرادی طراحی شده که به طور فعالانه مشغول انجام ورزش های سنگین هستند. به همین منظور، ساعت های هوشمند اپل واچ اولترا از کیفیت ساخت به مراتب بالاتری برخوردار هستند. بدون هیچ شکی، اپل واچ اولترا بیشترین سطح از مقاومت در برابر آب را در میان تمام مدل های اپل واچ داراست. بر اساس معینات فنی محصولات در این حیطه، می توان با اپل واچ اولترا تا عمق 100 متر شنا کرد.

چه مدل فعالیت های آبی را می توان با اپل واچ تجربه کرد؟

اگر شما صاحب یک اپل واچ نسل 1 یا یک اپل واچ سری 1 هستید، پیشنهاد می کنیم که سمت ورزش های آبی اصلا و ابدا نروید. در غیر این صورت، ساعت هوشمند شما ممکن است نشانه هایی از آسیب را نشان دهد. در هر صورت، دو مدل ساعت مذکور این توانایی را دارند تا در برابر عرق، رطوبت، بارش باران سبک و هر تماس اتفاقی با آب بدون بروز هیچ گونه مشکل فعالیت نمایند.

صاحبان اپل واچ سری 2 یا مدل های جدیدتر می توانند با خیال راحت تر به ورزش هایی مثل شنا یا غواصی تا عمق 50 متر بپردازند. با این حال، بهره برداری از اپل واچ سری 2 در ورزش هایی که آب با شدت جریان زیاد در محیط وجود دارد چندان توصیه نمی گردد.

اگر هم مدتی است که شما یک اپل واچ اولترا را خریداری نموده اید، با خیالی آسوده می توانید هر مدل ورزش آبی را تجربه نموده و تا هر عمق که دلتان می خواهد به غواصی بپردازید. علاوه بر این موضوع، شما می توانید برنامه Depth را روی اپل واچ خود نصب نموده تا پارامترهایی مثل دما، مقدار عمق و مدت زمان سپری شده زیر آب را به طور زنده رصد کنید.

اپل واچ مقاوم به آب؛ یک گجت هیجان انگیز برای عاشقان غواصی و شنا

در این مطلب به خوبی متوجه شده اید که مقاومت در برابر آب به وسیله اپل واچ شما کاملا به مدل دستگاه ارتباط دارد. این نکته را باید به خاطر بسپارید که هیچ اپل واچی کاملا ضد آب نبوده و این مدل ساعت های هوشمند صرفا در برابر آب مقاوم هستند. بر همین اساس، همان طور که در ابتدای مقاله هم به این نکته اشاره نموده ایم، اپل واچ ها صرفا تا یک مقدار عمق معین در برابر نفوذ آب از خود مقاومت نشان می دهند.

بعلاوه همواره به این موضوع دقت کنید که قابلیت مقاومت در برابر آب در اپل واچ ها و حتی سایر ساعت های هوشمند ممکن است به مرور زمان کاهش یابد. بنابراین، اگر شما چند سال متمادی از یک ساعت هوشمند اپل در حال استفاده هستید، شاید بهتر باشد با این دستگاه به انجام ورزش هایی مثل شنا مشغول نشوید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا اپل واچ ضد آب است؟ آنالیز مدل های مختلف اپل واچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اپل واچ ضد آب است؟ آنالیز مدل های مختلف اپل واچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید