آنزیم چیست و چه نقشی در فرایند شستشوی پودرهای لباسشویی دارد؟

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، هربار که وارد فروشگاه یا مغازه ای می شویم با قفسه هایی از انواع و اقسام مواد شوینده همانند پودرها و مایع های لباسشویی از برندهای متفاوت با قیمت های مختلف روبه رو می شویم که باید با در نظر گرفتن عوامل مختلف از بین آن ها برترین گزینه را برای شستشوی لباس های خود انتخاب کنیم.

آنزیم چیست و چه نقشی در فرایند شستشوی پودرهای لباسشویی دارد؟

یکی از عواملی که در انتخاب پودر لباسشویی خود حتماً باید به آن دقت کنیم این است که پودر انتخابی ما دارای آنزیم است یا نه؟

امروزه پودرهای دارای آنزیم، مانند پودرهای پرسیل که به آن ها پودرهای بیولوژیکی نیز گفته می گردد در همه جا یافت می شوند؛ این پودرها برترین گزینه برای شستشوی لباس ها هستند. اما چرا آنزیم تا این مقدار اهمیت دارد؟

آنزیم ها در پودرهای لباسشویی، مانند نقشی که در بدن انسان دارند، مثل یک کاتالیزور عمل می نمایند و سرعت فرایندهای شیمیایی را بالا می برند. آنزیم ها در پودرهای لباسشویی نقش لکه بر را ایفا می نمایند و نیروی تقویتی پودرها برای از بین بردن لکه های سرسخت و سمج محسوب می شوند.

آنزیم های متفاوتی در پودرهای لباسشویی وجود دارند مثل سلولازها، مانانازها، آمیلازها، پروتئازها و غیره که هر کدام از این آنزیم ها در فرایند شستشو کار خاصی را انجام می دهند. به طور مثال سلولازها الیاف پنبه ای کوچکی که در حین استفاده روی سطح پارچه تشکیل می گردد را می شکند و به پاک شدن کثیفی، صاف نگه داشتن، محافظت از رنگ و الیاف پارچه یاری می نماید.

آنزیم ها، مواد زیست تخریب پذیر هستند یعنی به طور طبیعی تجزیه می شوند، به همین علت با محیط زیست سازگار هستند. بنابر این پودرهای دارای آنزیم برترین انتخاب برای افرادی است که دغدغهٔ حفاظت از محیط زیست را دارند. از آنجایی که این شوینده ٔ دارای آنزیم برای شویندگی و لکه بری به قدرت آنزیم های خود تکیه می نماید اندازه مواد سورفکتانت کمتری در فرمولاسیون آن ها وجود دارد پس هنگام شستشو سورفکتانت کمتری وارد محیط زیست می گردد و در نتیجه آسیب کمتری به محیط زیست وارد می نماید.

پیشنهاد ویژه

گلدان شیشه ای دستساز تیراژه

مشاهده قیمت و خرید

گلدان شیشه ای رنگی تالاب

مشاهده قیمت و خرید

گلدان شیشه ای دستساز باران

مشاهده قیمت و خرید

پودرهای لباسشویی دارای آنزیم امکان شستشوی لباس ها در دمای پایین را فراهم می نماید. با توجه به اینکه هشتاد درصد از برق مصرفی به وسیله ماشین لباسشویی صرف گرم کردن آب می گردد مقدار مصرف برق و هزینه های ماهانه خانواده کاهش پیدا می نماید.

پودرهای لباسشویی دارای آنزیم علاوه بر مراقبت از لباس های شما، به حفظ محیط زیست و کاهش هزینه های مصرف انرژی یاری می نماید.

منبع: اتاق

به "آنزیم چیست و چه نقشی در فرایند شستشوی پودرهای لباسشویی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنزیم چیست و چه نقشی در فرایند شستشوی پودرهای لباسشویی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید