4 طبیعت خیره کننده در آسیا از دید نشنال جئوگرافیک

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، چند منظره طبیعی بسیار زیبا در آسیا

قاره آسیا با جای دادن تعداد زیادی کشور و فرهنگ متنوع در خود، هیچ کمبودی از نظر شهرهای دیدنی و غذاهای مختلف برای امتحان کردن ندارد. اما این قاره با مناظر طبیعی چشمگیری عجین شده است که بعضی ها از بعضی دیگر قابل توجه تر هستند. با خبرنگاران در این جاذبه های طبیعی خیره کننده غرق شوید و لذت ببرید.

4 طبیعت خیره کننده در آسیا از دید نشنال جئوگرافیک

1-منطقه ZHANGYE DANXIA در چین: کلمه ZHANGYE DANXIA نه تنها یادآور کوه های Zhangye Danxia در چین است بلکه بسیاری مناطق دیگر هم به یاد می آورد. همه این کوه ها میلیون ها سال پیش در اثر فرسایش و عوامل طبیعی بوجود آمده اند. این منطقه، صخره های رنگارنگ بسیار زیبایی دارد که بطور طبیعی بوجود آمده اند و این تصور را در فرد ایجاد می نمایند که کسی آنها را با آبرنگ نقاشی نموده است و شبیه یک کیک لایه ای درآورده!

هر کسی که باور اول این کوه ها را می بیند باور نمی نماید که ممکن است واقعی و طبیعی باشند، اما چه باور کنید و چه نکنید این کوه ها وجود دارند.

چطور به اینجا برویم؟ Zhangye در استان Gansu چین نزدیکترین شهر به این منطقه است. حتی با تاکسی می توانید به این منطقه بروید و از زیبایی های آن لذت ببرید. اگر هم دوست داشته باشید تورهای یک روزه از Zhangye به این منطقه هر روز برگزار می گردد.

2- دریاچه گوکیو، نپال (GOKYO LAKES TREK, NEPAL): یک جایگزین عالی برای چادر زدن در کوه های اورست، دریاچه کوکیو ری است که در ارتفاع 17 هزار و 576 فوتی قرار گرفته است. آب های این دریاچه، مرتفع ترین آب های تمیز بر روی زمین به شمار می آیند. شب های پرستاره اورست بخشی از دیدنی هایی است که این دریاچه را جذابتر نموده است- منظره ای که حتی با کمپ زدن در خود اورست هم نمی توان دید.

چطور به دریاچه گوکیو برویم؟ در شهر کاتماندوی نپال می توانید یک تور تفریحی به مقصد دریاچه زیبا گوکیو رزرو کنید و با پرواز کوتاهی به lukla به آنجا برسید.

3- دره Jigoku، ژاپن: این دره فوق العاده زیبا در جزیره Hokkaido واقع شده است و جزیی از پارک ملی Shikotsu-Toyaمحسوب می گردد. این منطقه به خاطر وجود چشمه های آب گرم شفا دهنده معروف است و به عنوان استخرهای طبیعی روباز، مردم زیادی را به خود از سرتاسر ژاپن جذب می نماید.

چطور به این دره برویم؟ بعد از خرید تور ژاپن، در شهر نزدیک به این دره، اتوبوس های تندرویی به مقصد دره Jigoku وجود دارد که با پیمودن مسافت کمی قابل دسترسی است.

4- آبشار BAN GIOC-DETIAN ویتنام، مرز چین:با دیدن این آبشارها در نگاه اول یاد آبشارهای نیاگارا می افتید چون بسیار به آنها شبیه اند. اما آبشاهای BAN GIOC-DETIAN در کشور ویتنام و درواقع در مرز بین دو کشور ویتنام و چین هستند که بوسیله صخره های عظیم و جنگل احاطه شده اند و از صخره ها، این آبشارهای دوقلو از دو طرف به پایین می ریزند و منظره تاثیر گذاری بوجود می آورند. شنا کردن در این آب قدغن است اما میتوانید با سوار شدن بر کلکی، به نزدیک لبه آبشار بروید.

چطور برویم؟ از مرکز شهر هانویی در ویتنام می توان با اتوبوس هایی به مقصد همین آبشارها شهر را ترک کرد و بعد از پیمودن 235 مایل به شهر کائو بنگ رسید. از آنجا هم برای این آبشارها مستقیما اتوبوس وجود دارد.

منبع: nationalgeographic.com

منبع: الی گشت

به "4 طبیعت خیره کننده در آسیا از دید نشنال جئوگرافیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 طبیعت خیره کننده در آسیا از دید نشنال جئوگرافیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید