تصاویر ، مهم ترین عوامل نابودی رنگ خودرو

به گزارش وبلاگ کوجی هامی، گجت نیوز نوشت: رنگ بدنه خودرو علاوه بر زیبایی خودرو در حفظ ارزش آن نیز تاثیر زیادی دارد. از این رو قصد داریم شما را با مهم ترین عوامل نابودی رنگ خودرو آشنا کنیم.

تصاویر ، مهم ترین عوامل نابودی رنگ خودرو

رنگ بدنه خودرو علاوه بر این که یکی از مهم ترین عوامل در زیبایی خودروها محسوب می گردد، در زمان فروش خودرو نیز بسیار حائز اهمیت است. از این رو برای حفظ زیبایی و ارزش خودرو باید با عواملی که باعث نابودی رنگ خودرو خواهند شد، آشنا شوید.

مهمترین عوامل نابودی رنگ خودرو

نور خورشید

عوامل متعددی باعث نابودی رنگ ماشین می شوند، اما نور خورشید یکی از مهم ترین آنها به شمار می رود. نور خورشید در طولانی مدت باعث پوسته شدن رنگ خودرو شده و به تدریج باعث کنده شدن آن از روی بدنه خواهد شد. لازم به ذکر است تابش نور مستقیم خورشید به قطعات پلاستیکی که در داخل خودرو استفاده شده باعث گرم شدن آنها و ایجاد گازهایی می گردد که می توانند سلامت سرنشینان را تهدید نمایند.

فضله پرندگان

فضله پرندگان یکی دیگر از عوامل نابودی رنگ ماشین محسوب می گردد. فضله پرندگان از جمله کبوترها به علت اسیدی بودن اگر به مدت زیادی روی بدنه خودرو باقی بماند باعث نابودی رنگ ماشین خواهند شد. از این رو باید بلافاصله آنها را از روی خودرو برداشت.

گرد و غبار

گرد و غبار نیز در نابودی رنگ ماشین تاثیرگذار است. طبق گفته کارشناسان هنگامی که گرد و غبار روی بدنه خودرو نهاده شد نباید به هیچ عنوان از دستمال خشک برای تمیز کردن استفاده کرد؛ چرا که این کار باعث ایجاد خط و خش روی بدنه و بعلاوه آسیب به رنگ خودرو خواهد شد.

سایر عوامل موثر در نابودی رنگ خودرو

از سایر عواملی که باعث از بین رفتن رنگ ماشین می شوند می توان به شیره درختان، باران های اسیدی و استفاده زیاد از مواد شونده در کارواش ها اشاره نمود. لازم به ذکر است استفاده زیاد از مواد شوینده در کارواش ها به علت وجود مواد شیمیایی به تدریج باعث کم رنگ شدن رنگ بدنه خودرو خواهد شد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "تصاویر ، مهم ترین عوامل نابودی رنگ خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، مهم ترین عوامل نابودی رنگ خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید